חרף הטענות: הרב ליברמן יקבל אות "יקיר ירושלים"

בעיריית ירושלים דחו את הטענות כנגד הענקת אות יקיר העיר לרב ישעיהו ליברמן: "הענקת אות יקיר העיר נתונה בידי ועדת שיפוט המורכבת מאישי ציבור בלתי תלויים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב ליברמן (צילום ארכיון: כיכר השבת)

שעות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" לפיו ישנה התנגדות לכוונת עיריית ירושלים להעניק את אות יקיר העיר לרב ישעיהו ליברמן מנהל סמינר החדש בבירה, בשל טענות למעורבותו באפליה על רקע עדתי, בעיריית ירושלים החליטו לדחות אותן ולהעניק לו את הפרס.

בעיריית ירושלים אמרו הערב ל"כיכר השבת" כי הענקת הפרס נעשתה על רקע מקצועי בלבד. "הענקת אות יקיר העיר נתונה בידי ועדת שיפוט המורכבת מאישי ציבור בלתי תלויים, בראשותו של השופט בדימוס יעקב טירקל. ההחלטה מתקבלת על סמך ההמלצות השונות ועל פי אמות מידה מקצועיות בלבד".

בעירייה הגיבו לטענות כי מנהל הסמינר הפלה בעבר לכאורה על רקע עדתי ודחו אותן על הסף. "ישעיהו ליברמן נבחר לקבלת אות יקיר העיר, בין היתר, על פועלו החינוכי רב השנים. מבדיקה שנערכה עולה כי אין כל תלונה פורמלית פתוחה נגד מר ליברמן במשרד החינוך בנושא אפליה. על פי נתוני אגף מנהל חינוך חרדי, עמד מר ליברמן בכל הדרישות בנושא שיבוץ תלמידות".

"לגבי תלונות בעבר, הן נידונו בערכאות השונות ואל מול משרד החינוך וטופלו כראוי. יודגש, ביוזמת ראש העיר ברקת הובילה עיריית ירושלים מהלך חסר תקדים בשנים האחרונות, לביטול כל מקרה של אפליה בחינוך החרדי בעיר. מר ליברמן היה חלק מיישום מדיניות זו בשטח ובכך שותף להסדרה היסטורית לתופעת האפליה הקשה במשך שנים רבות". הוסיפו בעירייה.

במכתב ששיגרו הבוקר לראש העיר ניר ברקת והשופט בדימוס יעקב טירקל, יו"ר ועדת יקיר העיר ירושלים, הם קבלו על ההחלטה ודרשו כי העירייה תחזור בה מהחלטתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר