הפילוג הליטאי

הפלג הירושלמי יוזם קמפיין נגד מפלגת 'יהדות התורה'

בימים האחרונים נולדה יוזמה של גורמים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' הפועלים לצידם של עסקנים ביהדות ארה"ב, ליצירת קמפיין שיקרא לציבור להימנע מהשתתפות בבחירות בשל ההתעלמות מאנשי הפלג • הסיסמה: "הפעם לא כל קול קובע" • במפלגת בני תורה מתנערים באופן רשמי מהקמפיין (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי 'יהדות התורה' (צילום: באדיבות המצלם)

בימים האחרונים נולדה יוזמה של גורמים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' הפועלים לצידם של עסקנים ביהדות ארה"ב המקורבים לגדולי ראשי הישיבות באמריקה, שאף הסכימו להעניק מימון לעניין במטרה ליזום קמפיין שיקרא לציבור להימנע מהצבעה בבחירות.

מהפרטים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי מטרת הקמפיין הוא להציב אולטימטום ל'יהדות התורה' תפסיקו להתקוטט ותחזירו את הציבורים שמתרחקים במופגן מהמפלגה מה שעלול לגרום לאובדן של אלפי קולות או שנצא בקריאה לבוחרים שאין חובה חיונית להשתתף בבחירות.

הקמפיין המתוכנן, במידה ויצא אל הפועל, יישא את הכותרת: "הפעם לא כל קול קובע", על משקל הסיסמה המלווה כל מערכת בחירות לפיה "כל קול קובע".

מטרת אותם גורמים, כאמור, לפעול דרך מסע ההסברה על מנת ליצור איום על מפלגת 'יהדות התורה' שתסכים לפתוח בהידברות ואולי אף לשלב את נציגי תנועת 'בני תורה'. על רקע עובדה זו נפגשו עסקנים מהארץ ומחו"ל כדי לגבש אסטרטגיה שתביא לדבריהם את התועלת המרבית.

התוכנית, כאמור, נרקמת בימים האחרונים בין גורמים בפלג הירושלמי לגורמים ביהדות החרדית באמריקה, שתהו לפשר השאננות האוחזת במפלגה החרדית אל מול אלפי הבוחרים שלא יצביעו.

גורמים ביהדות ארה"ב אמרו בשיחות שקיימו: "אנחנו כל כך רוצים לראות את ג' מתחזקת ואתם הורסים זאת בידיים? עוד לא נשמע דבר כזה שמרחיקים עשרות אלפי בוחרים. הרי בבחירות משקיעים הון כדי להגיע לכל ספק מצביע בדימונה או בעפולה, וכאן זורקים אלפים רבים של קולות בטוחים?".

לשיטתם, הפתרון יהיה רק באמצעות איום ברור על הגורמים האחראיים ביהדות התורה, כי אם הם יישארו אדישים יועבר מסר לכל הבוחרים כי הפעם הקול שלהם אינו חשוב.

אם ראשי מטה הבחירות מתנהגים באטימות ולא יודעים להסתדר ולדאוג להצלחת הבחירות, אז תעבירו מסר מלמטה, מהציבור הרחב שמגנה את הפילוג המיותר הזה", הם אומרים.

יצוין שבתנועת 'בני תורה' מתנערים באופן רשמי מהיוזמה וגורם בכיר במפלגה אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מפלגת בני תורה לא עומדת לעת עתה מאחורי שום קמפיין הקשור בבחירות הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר