תיעוד מרגש: שלושים לפטירת הילד נחמן ביטון ז"ל

חודש אחרי פטירתו של הילד נחמן ביטון ז"ל בן ה-10 שנשרף למוות בשריפה שפרצה בביתו בעיר בית שמש, נערך בתלמוד תורה של חסידות חב"ד בו למד אירוע לזכרו (דיין האמת)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות COL)

חודש אחרי פטירתו של הילד נחמן ביטון ז"ל בן ה-10 שנשרף למוות בשריפה שפרצה בביתו בעיר בית שמש, התקיים אירוע לציון יום השלושים.

האירוע התקיים בתלמוד תורה של חסידות חב"ד בו למד המנוח, ובו נטלו חלק הוריו מאיר וסוזי ביטון, הצוות החינוכי של המוסד ועשרות התלמידים.

משפחת ביטון משתייכת לחסידות ברסלב. הילד נחמן ז"ל, התחנך וגדל כאמור בתלמוד תורה של חסידות חב"ד הנמצא בשכונת רמת בית שמש ב' ובו לומדים עשרות ילדים מכלל החסידויות.

את הכינוס פתח סגן מנהל המוסד הרב יחיאל קופצ'יק בדברי ברכה וחיזוק להורים "המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים - כמו שאת אבלי ציון וירושלים, אין דרך לנחם אלא על ידי בנין בית המקדש בחזרה, כך הנחמה היחידה שלכם תהיה בתחיית המתים כאשר נפגש שוב עם דניאל נחמן".

הרב קופצ'יק הקריא ומסר להורים את המכתב המרגש מאת כל ילדי התלמוד תורה על החלטותיהם הטובות שקבלו וצברו לעילוי נשמת דניאל נחמן ואת מספר המשניות ממסכת 'שביעית' שנלמדו - 731 במספר.

לאחר מכן קיבלו התלמידים הנבחנים מידי האבא מאיר שוברים לקניית פרסים כשלסיום נערכה ההגרלה על זוג אופניים חדשות ומשוכללות בהם זכה התלמיד: מנחם מענדל קוט.

הרב שלום דב בער בליניצקי המחנך של המנוח הכין אלבום תמונות של דניאל נחמן מאירועים שונים שהתקיימו בתלמוד תורה, אותן צירף לאלבום אותו העניק להורים.

בתום האירוע, אמרו ההורים כי "התחושות כבדות ולא קל להגיע לתלמוד תורה בו למד נחמן ז"ל אך חיזק אותנו מאוד לראות את נר הזיכרון מלא בהחלטות הטובות של התלמידים, את מאות המשניות שכבר נלמדו לעילוי נשמת דניאל נחמן שלנו, ובעיקר התחושה שהתלמוד תורה זוכר את נחמן".

בשריפה נפצע האב מאיר ומצבו הוגדר אז קשה אך בחסדי השם הוא שב לאיתנו וכאמור הצליח להשתתף באירוע הזיכרון.

הילד נחמן ביטון ז"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר