הסלמה

רקטות מסוריה התפוצצו בגולן; צה"ל השיב באש

שתי רקטות שוגרו בצהריים (שלישי) מסוריה לעבר ישראל והתפוצצו בצפון רמת הגולן, ככל-הנראה בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים או על נזק. צה"ל השיב באש לעבר מקור הירי בסוריה. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות לאיתור מיקום הנפילות המדויק. אתר החרמון פונה ממבקרים בהוראת הצבא (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בשבט תשע"ה | 27.01.15
כוחות צה"ל בצפון (צילום: אביהו שפירא - ynet)

הסלמה בצפון: שתי רקטות שוגרו בצהריים (שלישי) מסוריה לעבר ישראל והתפוצצו בגולן, ככל-הנראה בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים או על נזק. צה"ל משיב באש.

דקות ספורות לפני השעה 13:00 בצהריים נשמעה אזעקה במספר יישובים בצפון רמת הגולן. תושבים ביישובים הדרוזים דיווחו על שמיעת פיצוץ.

האזעקה נשמעה בין היתר ביישובים: אודם, אלרום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד ועין קנייא.

האזעקה הופעלה לאחר שזוהו שיגורי רקטות מסוריה לכיוון רמת הגולן. בצה"ל פתחו בסריקות וכעבור זמן קצר התברר כי שתי רקטות התפוצצו בגולן. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות לאיתור מיקום הנפילות המדויק בצפון רמת הגולן. בנוסף, בודקים בצה"ל האם נפלו רקטות נוספות.

בעקבות ירי הרקטות צה"ל השיב באש לעבר מקור הירי בסוריה, וירה 20 פגזים לשטח הסורי. נמסר כי זהותה פגיעה.

רשת "אל-מנאר" מדווחת כי מטוסי חיל האוויר חגים באזור רמת הגולן.

בהנחיית הצבא, הוחלט לפנות את אתר החרמון ממבקרים וכאלף מטיילים פונו. האתר יישאר סגור עד להודעה חדשה בעקבות חשש להמשך הירי.

תושבי היישובים מג'דל שמס, בקעתא, מסעדה, עין קנייא, אלרום, נווה אטי"ב ונמרוד התבקשו להישאר במרחבים המוגנים.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהו ככה"נ שתי נפילות במרחב החרמון ובמרחב מרום גולן. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות ארטילריה של צה"ל תקפו בתגובה את מקור הירי. זוהתה פגיעה. אתר החרמון מפונה ממבקרים על-פי תוכנית שהוכנה מראש".

מאז השבוע שעבר, כוחות הביטחון היו בכוננות מוגברת בצפון וצה"ל תגבר את כוחותיו בעקבות המתקפה בסוריה שיוחסה לישראל בה נהרגו אנשי חיזבאללה וגנראל איראני בכיר.

בעקבות המתקפה, גם בחיזבאללה וגם במשמרות המהפכה האיראניים הבטיחו לנקום את מותם של הגנרל האיראני מוחמד עלי אללה דאדי, ג'יהאד מורנייה ופעילי חיזבאללה נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר