גורם צבאי: "חיזבאללה אחראי לירי לצפון"

גורם ביטחוני בכיר מסר כי מתחזקת ההערכה כי ארגון הטרור חיזבאללה הוא שעומד מאחורי הירי מסוריה לעבר ישראל. במקביל, חיל האוויר העלה את הכוננות בטייסות בצפון (צבא, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(Edi Israel/Flash90)

גורם ביטחוני בכיר מסר הערב (שלישי) כי מתחזקת ההערכה במערכת הביטחון כי מי שעומד מאחורי הירי הצהריים מסוריה לעבר ישראל הוא ארגון הטרור חיזבאללה.

לדברי הגורם, הירי בוצע משטח בשליטת הצבא הסורי וצה"ל תקף את המשגר ממנו נורו הרקטות. בתוך כך, חיל האוויר העלה את הכוננות בטייסות באזור הצפון.

במקביל, צה"ל הודיע לתושבים בצפון רמת הגולן על חזרה לשגרה מלאה. עם זאת, ההנחיות לחקלאים שלא להיכנס לשטחים בין כביש 98 לגבול נותרו בעינן.

כזכור, קצת לפני השעה 13:00 בצהריים נשמעה אזעקה ביישובים שבצפון רמת הגולן. שתי רקטות התפוצצו בשני אזורים שונים בצפון רמת הגולן. בעקבות הירי, אתר החרמון פונה ממבקרים. כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי כבד לעבר מקורות האש בשטח סוריה.

המתיחות בגבול הצפון בשבועיים האחרונים עלתה בעקבות חיסול שישה אנשי חיזבאללה שפעלו בסוריה. בין ההרוגים היה ג'יהאד מורנייה, מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה ובנו של עימאד מורנייה רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל ב-2008, חיסול שיוחס לישראל.

בנוסף, שישה איראנים נהרגו בתקיפה, בהם גם גנרל בכיר. איראן והחיזבאללה הודיעו שיגיבו לתקיפה וייתכן שהירי הצהריים לעבר ישראל הוא תחילת הנקמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר