עורך "הארץ" לשעבר דוד לנדאו הלך לעולמו

דוד לנדאו, העורך הראשי לשעבר של עיתון "הארץ", הלך היום לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. לנדאו, דתי חובש כיפה, נחשב לאחד מסמלי מחנה השמאל (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: גיל יוחנן, באדיבות 'משפחה')

דוד (דיוויד) לנדאו, העורך לשעבר של עיתון "הארץ", הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 68 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

לנדאו, דתי חובש כיפה, מונה לעורך עיתון "הארץ" בשנת 2004 ושימש בתפקיד זה עד לשנת 2008. קודם לכן שימש כעורך הראשי של המהדורה בשפה האנגלית של העיתון. בשנים האחרונות הוא שימש כבעל טור ב"הארץ" וככתב בישראל של השבועון הבריטי 'אקונומיסט'.

לנדאו נולד וגדל באנגליה ולמד משפטים באוניברסיטת לונדון. אשתקד זכה לנדאו בתואר כבוד ממלכת אנגליה על פועלו למען היחסים בין בריטניה לישראל ועל פועלו למען השלום במזרח התיכון.

מספר ימים לאחר הבחירות לכנסת ה-19 כתב לנדאו טור ב"הארץ" ובו פנה לחרדים וביקש מהם לנטוש את הברית עם הימין ולחבור לשמאל. לנדאו כתב אז: בעקבות "היחס המתנשא, שלא לומר מזלזל, שהחרדים סופגים זה עשרות שנים מצד השכבות המשכילות, שחלק ניכר מהן נמנה עם גוש השמאל, והן מיוצגות באופן נרחב בתקשורת, החרדים בחרו בשותפות עם הימין".

"אך אין שום דבר "טבעי" בשותפות של חרדים עם הימין-המשיחי-המתנחל, או עם הימין החילוני הז'בוטינסקאי. שום דבר, פרט להתנשאות ולאטימות של השמאל".

לנדאו הוסיף ואמר כי "יהדות התורה" גרפה שבעה מנדטים ו"ייתכן שכאשר תזכה למספר מושבים דו-ספרתי - תרחיש שיתגשם בלא ספק בעתיד הקרוב, בהתחשב בדמוגרפיה של בני ה-18 ומטה - מחנה השלום יתעשת סוף סוף".

"באתי לשטוח תחינה בפני החרדים החוגגים את ניצחונם. אתם כוח עולה. התנתקו מהליכוד של נתניהו. כוכבו דועך. למה להיות קשורים ללוזר?".

כאמור, היום, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, הוא השיב את נשמתו לבוראה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר