בגלל טור ב"כיכר השבת" נגד נשים חרדיות: תלונה נגד עו"ד דב הלברטל

בעקבות טורו של דב הלברטל ב'כיכר השבת' נגד נשים הדורשות ייצוג במפלגות החרדיות, הגיש בנימין גורלין, חרדי מי-ם, תלונה על סחיטה באיומים: "לעקור 'עשבים שוטים' אלו לפני שיגדלו ל'אילנא רברבא'". הלברטל: "אם לזועבי מותר להסית נגד יהודים, לי מותר לומר את דעת ההלכה" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

בעקבות טורו האחרון של עו"ד דב הלברטל ב"כיכר השבת" נגד הנשים החרדיות הדורשות ייצוג נשי חרדי במפלגות החרדיות, הגיש בנימין גורלין, צעיר חרדי מירושלים תלונה במשטרה נגד הלברטל על סחיטה באיומים.

הלברטל כתב בטורו, בין היתר, כי "הנשים החרדיות הדורשות ייצוג בכנסת, מאיימות. אם לא נבחרות לא בוחרות. זה איום על גדולי התורה. זה איום על היהדות החרדית. הן הוציאו עצמן מכלל היהדות החרדית. אם בכלל הן היו פעם חרדיות, הן כבר לא".

עוד כתב הלברטל: "החברה החרדית תוקיע אותן מקרבה. זה לא איום. זה מה שיקרה. כי ההלכה היא שאסור להן להיבחר לכנסת. ובוודאי שאסור להן להילחם נגד גדולי הדור. ביום שבו הנשים האלו ינודו מהחברה שהן יוצאות נגדה, מחלישות אותה וחותרות תחתה, בעזות ובהתרסה שאין כדוגמתן, הפרקליטה לא תושיע אותן. גם לא ג'ובראן".

"ג'ובראן לא יהיה ביום שבו בניהן של החרדיות ידחו מהמוסדות החרדים" כתב הלברטל, "הם ייאלצו ללמוד עם ילדיה של הפרקליטה. הפרקליטה גם תדאג לשידוכים שלהם. הוא לא יהיה ביום שבו בעליהן לא יתקבלו לכוללים ויוצאו מבתי הכנסת. אז הם ילמדו אצל ג'ובראן ויעלו לתורה במגזר שלו".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר גורלין: "לדעתי הדברים פשוטים וברורים וגם אם יתברר בסופו של יום כי אין בסיס לפתיחת חקירה פלילית כנגד הנ"ל חשוב שהדברים יזכו לתשומת לב ציבורית ויעידו כמאה עדים על השינויים שהחברה החרדית עוברת לפעמים ללא משים לב".

בנימין גורלין. צילום עצמי

לדבריו,"עו"ד הלברטל בדבריו מציג שינויים אלה בחלון הראווה הישראלי והעולמי. חלון ראווה זה אינו מציג סחורה למכירה אלא אדרבא פותח את דלתות בית הכסא ומגלה את תוכו האמיתי, תוך הפצת הריח הרע לכל עבר כבואש".

בנוגע לכך שמדובר בטור דעה וכי הלברטל לא איים על אותן נשים חרדיות, אמר גורלין: "ודאי שיש הבדל בין לשון "יוצאו" או לדוגמא "ימצאו עצמם בחוץ", בעיקר ללשון זו נתפסתי. כיצד בדיוק אותם בעלים יוצאו מבתי הכנסת? אולי יעמידו להם גזר כפתיון, או אולי ישמיעו להם הקלטה של ה"קולות" ממעמד הר סיני והם פשוט ירוצו החוצה? התשובה ברורה: הדרך היחידה שבה ניתן יהיה להוציא את אותם בעלים היא בדרך "הטרור" החרדי - פחות אלימות או יותר עוד חזון למועד, אבל הכיוון ברור".

גורלין מוסיף ואומר כי "המגמות הללו הרסניות לא רק כלפי חוץ אלא בעיקר כלפי פנים. הילדים שיגדלו באווירה מורעלת זו בעוד מספר שנים לא יוכלו לטעון להיותם מייצגי תורת ד' בעולם אלא מקסימום, ולהבדיל, להיותם מייצגי 'אל קאפונה'".

לדבריו, "כאשר מציגים מציאות "ריאלית" צריכים להשתמש במטבעות לשון נכונים. הלברטל שלמד ליב"ה יודע היטב מה הם ההבדלים בין ה"בניינים" פעל, נפעל, התפעל וכו' וכמוהו גם הפרקליטה הנכבדה. כמובן שלציבור הנבער העניינים האלו חודרים רק דרך ה"תת-מודע", בהנחה שהתאים האחראים על פעילות מוחית זו אכן מתפקדים".

לסיום אומר גורלין: "הגיע הזמן לעקור "עשבים שוטים" אלו לפני שיגדלו ל"אילנא רברבא" אפילו שזו היא שנת שמיטה, נעקור "עשבים שוטים" ולא נשאיר עבודה זו רק לסומכים על "היתר המכירה".

עו"ד הלברטל מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אם לזועבי מותר להסית נגד יהודים, לי מותר לומר את ההלכה היהודית. התופעה החמורה הזו של הגשת תלונות ממצבת את המדינה כמדינה לא יהודית ולא דמוקרטית".

"לכן, אין כל מקום לפחד מפני תלונות כגון אלה, שמנקודת מבטי הן אבסורדיות וחסרות כל שחר. אני אמשיך לומר את דעתי ללא חשש, וביחסים בין דת ומדינה הדת לעולם חזקה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר