המאבק עובר לבית המשפט

בתמיכת נציגי ש"ס: המנהל המפלה יקבל אות יקיר העיר

למרות מחאה פעילים חרדים ביממה האחרונה כנגד מתן אות "יקיר י-ם" לרב ישעיהו ליברמן, מנהל סמינר "החדש" בעיר נגדו עלו טענות לגזענות, אישרה העירייה בתמיכת נציגי סיעת ש"ס את ההליך. יואב ללום: "אני אמשיך את העתירה בנושא מול בית המשפט. לא מדובר כאן במשחק כוח אלא בעתירה מהותית" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב ישעיהו ליברמן (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

למרות הסערה שפרצה ביממה האחרונה, מועצת עיריית ירושלים אישרה פה את ההצעה להעניק אות "יקיר ירושלים" לרב ישעיהו ליברמן, מנהל הסמינר החדש בירושלים. להענקת האות התנגדו פעילים חרדים הנאבקים באפליה עדתית במוסדות החינוך שטענו כי הרב ליברמן הוא "גזען", לדבריהם.

סיעת ש"ס, שגורמים בה הביעו מוקדם יותר התנגדות להחלטה, הצביעו פה אחד בעדה ובכך אושר מתן האות לרב ליברמן. נציגי סיעת מר"צ התנגדו למהלך.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההצבעה על הסעיף המדובר עלתה לדיון לאחר שהיועץ המשפטי לעירייה נדרש להכריע בסוגיה, ובבדיקה שערך ביממה האחרונה לא מצא כל בעיה משפטית למתן האות.

עו"ד יואב ללום, יו"ר תנועת נוער כהלכה, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני מביע צער על כך שבית המשפט לא מצא לנכון לתת צו מניעה, אני אמשיך את העתירה מול בית המשפט. לא מדובר כאן במשחק כוח אלא בעתירה מהותית שמטרתה היא האמירה שבה אם אתה פוגע בבנותינו אל תצפה לקבל מחמאות".

ללום הוסיף: "אני מביע צער שתנועת ש"ס הצביעה בעד מתן האות, בהצבעה הזאת ש"ס מבהירה לבוחריה ש'אנחנו נכבד את כל מי שידרוס אתכם'".

תלמידה: "הוא גזען, הוא לא מקבל ספרדיות במוצהר"

ב', אחת מתלמידותיו של הרב ליברמן בסמינר, אמרה מוקדם יותר היום בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מה שמעיב על העשייה הזאת זה ענן מאוד מאוד כהה וחזק, לא יעזור כמה שהוא יעשה, אם יש בת אחת שנהרסו לה החיים. אני חושבת שהמושג הזה של 'יקיר העיר' מאבד את האפקט שלו אם אדם כזה יקבל את זה".

לדבריה, "חד משמעית הוא גזען, ברור. למה הוא גזען? כי הוא לא מקבל במוצהר, זו הסיבה - נטו עדתיות, אין פה הרבה... זה ברור, זה מאוד מאוד ברור, הוא אשכנזי טהור".

אות 'יקיר ירושלים' מוענק ע"י ראש העיריה מאז שנת תשכ"ו (1967). עם כניסתו לתפקיד, העביר ברקת את הליך הבחירה לוועדת שיפוט בלתי תלויה לבחירת יקירי העיר, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. בוועדה חברים יצחק גולדקנופף, הרב ד"ר בני לאו, הגב' עדינה בר שלום והגב' אורה אחימאיר.

הוועדה המקצועית דנה השנה ב-69 מועמדים שהוגשו לבחינתה והעבירה המלצתה לוועדת השיפוט של השופט טירקל. וועדת טירקל בחרה ב-12 המועמדים הסופיים להם יוענק עיטור יקיר ירושלים בתחומי התרבות, דת ומורשת ישראל, חינוך, קירוב לבבות וסובלנות, פעילות ציבורית וכן מחקר ואקדמיה.

בראש הרשימה המכובדת נמצא גם הגאון רבי יהושע ממן – הנחשב לאחד מגדולי פוסקי ההלכה ודייני מרוקו. העיטור המכובד יוענק בסמוך ל'יום ירושלים' ע"י ראש העיריה לאישים אשר הקרינו מאישיותם על העיר ואשר תרמו תרומה ייחודית לירושלים.

הרב ישעיהו ליברמן נבחר כחבר הנהלה למרכז בית יעקב בשנת תשל"ח ובהמשך נבחר לשמש כמנכ"ל המרכז. הרב ליברמן הקים וניהל מרכז השתלמויות ולימודי המשך למורות וגננות, יזם והטמיע תכניות ארוכות טווח לקידום תעסוקה לבוגרות בית יעקב ולקידום ילדים המתקשים במערכת החינוך החרדי. הקים את "מרכז תנופה" (כמלכ"ר) – מרכז לקידום ילדים מתקשים במערכת החינוך הרגילה המעניק שירותים במחירי עלות לבנים ולבנות בגילאי 5-20.

הרב ליברמן עומד בראש תנועת הנוער 'בנות בתיה' המפעילה 300 סניפים ב-62 ערים ויישובים בארץ, מתוכם 67 בירושלים. במוסדות החינוך הללו הוביל תשומת לב מיוחדת לשילוב מתקשים דרך מרכזי למידה, פרוייקט "צוותא" בסיוע תלמידים ותלמידות אחרים ובהכשרת מורים ומחנכים לעזרה.

בנוסף, הפעיל בירושלים תכנית של ליווי נוער בסיכון ועומד בראש "בית חם" בו מתנדבות הבוגרות. היה פעיל בנושאים עירוניים כמו גם בוועדות העירייה. במסגרת ניהולו עסק במתן מענה לבעיות תעסוקה, קשיי למידה והשתלבות בקהילה לכלל התלמידים כמו גם שילוב החינוך במסגרות התנדבותיות שונות ומגוונות תוך הקניית ערכים של מנהיגות וערבות הדדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר