נהג האוטובוס משחזר את הפיגוע: "האשה גוננה על ילדיה וזעקה שמע ישראל"

הרצל ביטון, נהג האוטובוס שנפצע קשה לאחר שנאבק בשבוע שעבר במחבל בפיגוע בתל אביב, משחזר את רגעי הדרמה: "האשה גוננה על ילדיה וזעקה שמע ישראל. מודה קודם כל לבורא עולם" • צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרצל ביטון משחזר את רגעי הפיגוע ממיטתו בבית החולים (צילום: ירון ברנר - ynet. וידאו: מתוך ynet)

הרצל ביטון, נהג האוטובוס בקו 40 בתל אביב שנאבק במחבל שביצע את פיגוע הדקירה בשבוע שעבר, שחזר הערב (שלישי) את רגעי האימה והדרמה - על זעקת ה'שמע ישראל' באוטובוס, איך נאבק במחבל עד שהתמוטט ועל העזרה של אנשי יחידת "נחשון" שירו במחבל.

"עלה בחור צעיר לאוטובוס. לרגע לא חשבתי שהוא מחבל. הוא היה שרירי וחסון" סיפר ביטון ממיטתו בבית החולים, "ביד אחת הוא החזיק שטר של 50 שקל ועם היד השנייה הוא התחיל ללחוץ לי על הלחצנים ולהשמיע קולות".

לדבריו, "הייתי בטוח שהוא אילם. לקחתי לו את הכסף מהיד והחזרתי לו את העודף. האוטובוס היה מלא ולאחר מכן הוא התיישב. ראיתי במראה שהוא קם מהמושב ומתחיל לדקור אותי עם מברג ועם סכין גדולה. ראיתי שהוא מכניס לי את הסכין ומוציא אותה. הרגשתי את האזור חם ואז שפריצים של דם יצאו ממני".

ביטון המשיך לשחזר את רגעי האימה: "לקחתי את ההגה במכה אחת לצד ימין והוא המשיך לעבור בין הנוסעים ולדקור אותם. הוא עבר אחד-אחד ודקר. התחלתי לטלטל את האוטובוס מצד לצד בתקווה שייפול ויפסיק. ראיתי שהוא הולך לסוף האוטובוס. אישה דתייה שהייתה שם גוננה על הילדים שלה והתחילה לצעוק 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. היו שם גם ילדים. ראיתי שהוא מתקרב עליהם וצועק אללה אכבר. נתתי גז ואז ברקס. הוא עף עד אליי כמו טיל.

"התחלתי לתת לו מכות בכל הגוף ונאבקתי איתו בשביל שלא ידקור עוד אנשים. בשלב מסוים הוא דקר אותי שוב. הוא היה חזק כמו שור. הוא הדף אותי והתחיל לרוץ אחרי אנשים. רצתי אחריו אבל אחרי עשר מטר נפלתי על הרצפה. הרגשתי שאני הולך למות.

"אני רוצה להודות קודם כל לבורא עולם. דבר שני ליחידת נחשון שראו אותי על הרצפה ואמרתי להם 'הנה הוא בורח'". כזכור, המחבל, חמזה מתרוך, נורה לאחר מכן על ידי אנשי יחידת נחשון שלכדו ועצרו אותו.

מצבו של ביטון, שהוגדר בתחילה קשה, מוגדר כעת קל והוא צפוי להשתחרר בקרוב מבית החולים. לדבריו, הוא ימשיך לנהוג באוטובוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר