הסלמה בצפון

חיל האוויר תקף בסוריה; יעלון: "נגבה מחיר כבד"

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מספר מטרות של צבא סוריה, בתגובה לירי הרקטות לעבר צפון רמת הגולן. זמן קצר לאחר מכן, הופעלה שוב האזעקה בצפון רמת הגולן, מצה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא. שר הביטחון יעלון: "נגבה מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות צה"ל בצפון, אמש (צילום: Basal Awidat/Flash90)

ההסלמה בצפון: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לאחר חצות הלילה (רביעי) מספר מטרות של צבא סוריה, זאת בתגובה לירי הרקטות בשעות הצהריים אתמול לעבר צפון רמת הגולן.

במקביל, זמן קצר לאחר מכן, בשעה 0:33, הופעלה שוב האזעקה בצפון רמת הגולן, ביישובים: אל רום, נווה אטיב, בחרמון ובכפרי הדרוזים.

מצה"ל נמסר כי לא זוהו נפילות רקטות בשטח ישראל וכי ככל הנראה מדובר באזעקת שווא בעקבות איכון מוטעה.

לאחר האזעקה, דובר צה"ל עדכן כי "צה"ל תקף מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה, זאת בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מרחב רמת-הגולן והחרמון".

"ירי זה היווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל", נאמר בהודעת דובר צה"ל, "צה"ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו, ויפעל בכל זמן ובכל דרך שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".

דובר צה"ל הוסיף ועדכן כי "זוהו פגיעות מדויקות במטרות".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס הבוקר לתקיפת חיל האוויר בסוריה ואמר כי "מדובר במסר ברור שלא נסבול כל ירי לעבר שטח ישראל והפרה של ריבונותנו".

יעלון הוסיף ואמר כי "כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו. אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולהיות סובלניים כלפי פעולות טרור וניסיונות לפגוע באזרחינו וחיילינו".

בכלי תקשורת ערבים דווח כי בתקיפה של חיל האוויר הותקפו יעדים של חטיבה 90 של הצבא הסורי. רשת "אל מנאר" של החיזבאללה דיווח כי לא היו נפגעים.

אתמול בשעות הצהריים הופעלה אזעקה בצפון רמת הגולן וכעבור זמן קצר דווח כי שתי רקטות ששוגרו מסוריה התפוצצו בשטח ישראל. צה"ל השיב באש, בירי 20 פגזים, לעבר מקורות הירי.

גורם צבאי בכיר אמר כי שתי הרקטות היו בקוטר 107 מ"מ וציין כי צה"ל תקף את המשגר בעמדה של הצבא הסורי. לדבריו, החיזבאללה הוא שעומד מאחורי הירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר