בניסיון למנוע פיצול קולות החרד"לים: הגר"מ מזוז והרב צבי טאו יפגשו

מאבטח הוצמד לח"כ יוני שטבון בשל איומים על חייו לאחר כישלון המו"מ בין 'יחד' ל'עוצמה יהודית'. הבוקר הרב מזוז ייפגש עם הרב צבי טאו בכדי לנסות ולמנוע את הפיצוץ בימין (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בשבט תשע"ה | 28.01.15
הגאון רבי מאיר מזוז (צילום: איציק מימון)

​בחירות 2015: בבוקר שאחרי הודעת יו"ר 'עוצמה יהודית', ד"ר מיכאל בן ארי, כי המשא ומתן עם ח"כ אלי ישי לריצה משותפת עם מפלגת 'יחד' נכשל וכי הוא הולך להגיש רשימה עצמאית, במפלגת 'יחד' טוענים כי מדובר בשרירים של הרגע האחרון וכי יש סיכוי שעוד הבוקר ייחתם הסכם בין הצדדים.

לדברי גורמים במפלת 'יחד - העם איתנו', הבוקר (רביעי) צפוי מנהיגם הרוחני הגאון רבי מאיר מזוז להכריע בנושא סוגיית העלייה להר הבית ובכך יוכרע האם המפלגות יתאחדו וירוצו ברשימה משותפת.

ל"כיכר השבת" נודע כי כדי למנוע פיצול של קולות החרד"לים, ייפגש הבוקר הגר"מ מזוז עם הרב צבי טאו, ממנהיגי הציונות הדתית, בכדי לנסות ולמנוע את הפיצוץ בין בן ארי לאלי ישי.

יצוין, כפי שפורסם לראשנה ב"כיכר השבת", כי במידה והמפלגות יתאחדו, נציג 'עוצמה יהודית' יהיה פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, וזאת לבקשת הרב מזוז שביקש להחליפו בבן ארי.

בינתיים, בעקבות הפיצוץ במשא ומתן, והאשמות של בכירי 'עוצמה יהודית' כי האחראי לפיצוץ הוא ח"כ יוני שטבון, זוכה שטבון מאז שעות הערב לאיומים על חייו בכדי שיאשר את ההסכם שיביא לריצה משותפת.

שטבון התלונן הבוקר לקצין הכנסת תת ניצב יוסף גריף שהחליט להצמיד לו מאבטח צמוד.

שטבון הגיב לאיומים ואמר הבוקר: "אנחנו מבקשים לקדם אחדות בין דתיים לאומיים וחרדים, זו בשורת מפלגת יחד. חבל שעבריינות בריונית מחבלת במהלך האחדות ההיסטורית שאנחנו מובילים".

יצוין כי למרות טענות מפלגת 'יחד' כי מי שביקש את התנאים של איסור העלייה להר הבית ויישור קו עם דרישות הרב מזוז במדיה וייכנסו לממשלה, ב'קול ישראל' דווח הבוקר כי מי שעומד מאחורי הדרישות הללו הם בכירים במפלגת הליכוד שמעורבים במשא ומתן.

עו"ד איתמר בן גביר מ'עוצמה יהודית' אומר בתגובה להודעת שטבון כי הוא מאויים: "מדובר בספין האחרון שנשאר לשטבון לנופף בו והוא עושה זאת במיטב המסורת של פוליטיקאים שנתפסו בקלקלתם".

"שטבון העמיד תנאים בלתי אפשריים, דרש שנחתום שלא נעלה להר הבית לצמיתות ונפרסם זאת ברבים, תוך שהוא מתעלם שהוא עצמו ישב באותה מפלגה עם אורי אריאל שעולה כל שבוע להר הבית...", טוען עו"ד בן גביר, "כמו כן דרש שנתחייב לשבת בקואליציה. גם במקרה של מהלכים מדיניים והכל עבור: 'כסף למוסדות'".

"שטבון העמיד תנאים אלה כדי לפוצץ את המשא ומתן" טוען בן גביר, "כשזה נחשף הוא עובר היום ל'שפן האחרון' ומוציא ספין עלוב וזול. אני קורא לשטבון להפסיק לתקוע מקלות בגלגלי האחדות. עם הרב מזוז ואלי ישי השיחות היו נעימות וטובות והגענו להבנות אך שטבון פוצץ השיחות בחוסר אחריות".

כזכור, מיכאל בן ארי הודיע אתמול כי המשא ומתן עם אלי ישי התפוצץ. לדבריו: "יש פה ניסיון להשפיל אותנו אידאולוגית, לדרוש מאיתנו שלא נעלה להר הבית לצמיתות, וכל מיני דברים כאלה ונחתום עליהם, ולנו יש אמירה ברורה שאנחנו רוצים את כל ארץ ישראל ובוודאי שלא נחתום".

"היינו מוכנים לנוסח יותר מרוכך שכל תקופת האחדות לא נעלה להר הבית, אבל הם רוצים פה השפלה ולגרש אותנו החוצה בגלל שהם מצליחים", הוסיף בן ארי.

בן ארי הוסיף כי "אנחנו כרגע שוקלים את צעדינו, סביר להניח שאנחנו נגיש רשימה משלנו, אנחנו לא יכולים לוותר על האידאולוגיה. אנחנו בכל מקרה. כרגע אין איחוד, כרגע יש רשימה חדשה שלנו כנראה כבר מחר בבוקר או בצהריים".

לפי "עוצמה יהודית", הרב דב ליאור הורה לבן ארי ומרזל שלא להיכנע לדרישות ולהגיש מחר רשימה של עוצמה יהודית לכנסת: "אסור לכם להתפשר בענייני ארץ ישראל והר הבית, אמר הרב ליאור, אפשר בהחלט לשים דגשים כאלה ואחרים אך לא תנאי הקובע שאסור לעלות לצמיתות להר או לקבל כסף למוסדות ולתמוך בביבי בכל מחיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר