דו"ח בצלם: צה"ל הפר את החוק הבינלאומי במבצע צוק איתן

ארגון השמאל בצלם, מפרסם היום דו"ח בו הוא מותח ביקורת חריפה על פעולות צה"ל במהלך מבצע צוק איתן, וטוען כי נגרם הרג של מאות פלסטינים בלתי מעורבים. לדבריהם, "אזהרות אלה לא היו תמיד אפקטיביות" (חדשות)

דודי סילבר | כיכר השבת |
הרס בעזה בצוק איתן (עימאד נאסר-פלאש90)

השמאל הקיצוני שוב נגד צה"ל: ארגון בצלם, מפרסם היום דו"ח, בו הוא טוען להפרת זכויות אדם על ידי חיילי צה"ל במהלך מבצע צוק איתן.

לטענת הארגון, במהלך המבצע נהרגו מאות בני אדם בלתי מעורבים, תוך הפרה של המשפט הבינלאומי. לדבריהם, גם אם סברו כוחות הביטחון כי "יישומה של מדיניות זו יביא להפסקת הירי לעבר יישובים ישראליים, אסור היה ליישם אותה בשל תוצאותיה ובשל "הדגל השחור" המתנוסס מעליה".

למרות שבצה"ל נוהגים להזהיר את התושבים לפני תקיפה, טוענים בבצלם כי "אזהרות אלה לא היו תמיד אפקטיביות - לעתים לא ניתן לתושבים די זמן כדי לעזוב את ביתם ולפעמים לא היה ברור איזה בית הוא היעד להתקפה. במקרים אחרים הדיירים שהוזהרו אכן עזבו את ביתם, אולם בתקיפה נפגעו גם בתים סמוכים שדייריהם - שלא הוזהרו - נפגעו".
מנכ"ל בצלם חגי אלעד כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו: "הדרגים הבכירים בראשותך גיבו את התקיפות, התנערו מכל אחריות לפגיעה באזרחים והטילו את מלוא האחריות להן על חמאס. פרשנות זו נועדה להדוף טענות נגד ישראל - פרשנות זו אינה סבירה ואינה חוקית".


הדו"ח אמנם מותח ביקורת גם על ארגון הטרור חמאס, ומאשים אותו בהפרת המשפט ההומניטרי הבינלאומי, ובירי על אזרחים ומתוך אוכלוסיה אזרחית, אך טוען כי עובדות אלו אינן מכשירות את פעילות צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר