מרד בבית היהודי

ח"כים הטיחו בנפתלי בנט: "שכחת מקורות המפלגה"

מאז השריון של הכדורגלן אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי, סופג יו"ר המפלגה נפתלי בנט מתקפה חריפה גם מאנשי מפלגתו, שהטיחו בו: "שכחת את המקורות. שנתיים אנחנו יושבים בשבילך על הגדר, וכך אתה מחזיר לנו?". גם רבני הציונות הדתית תוקפים את המהלך ומאיימים להסיר את תמיכתם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר נפתלי בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

בחירות 2015 • מרד ב'בית היהודי': נדמה שהיממה האחרונה הייתה היממה הקשה בקמפיין הבחירות של יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, כשהוא סופג מתקפות חריפות מבית.

מאז שהחליט לשריין את כדורגלן העבר אלי אוחנה ברשימת המפלגה, חברי הכנסת ובכירי הרבנים והפעילים יצאו נגדו ונגד השריון.

בכדי להבין את גודל המשבר במפלגה, אפשר להבחין בכך כי מאז פרצה המהומה במפלגה אף חבר כנסת לא התראיין בכלי התקשורת בכדי להגן על בנט, בניגוד לכל המשברים בשנתיים האחרונות.

יתירה מכך, חברי הכנסת ובכירי המפלגה הקרובים ביותר לבנט תקפו אותו ברמה האישית והטיחו בו האשמות אליהם הוא לא התרגל.

בנט כינס אתמול (שלישי) את סיעת המפלגה יחד עם הנבחרים החדשים, והודיע כי אין בדעתו לבטל את השריון של אוחנה, ובשלב זה הוא חוטף ביקורת קשה גם מהקרובים ביותר אליו.

ח"כ שולי מועלם פנתה לבנט מול חברי הסיעה ואמרה לו: "שנתיים אנחנו יושבים בשבילך על הגדר, וכך אתה מחזיר לנו?".

על פי דיווח בגלי צה"ל, ח"כ ניסן סלומינסקי הציג את מכשיר הפלאפון שלו לבנט, והחל להקריא לו הודעות טקסט קשות שהוא קיבל ממצביעי המפלגה.

יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד סיפרה לחברי הכנסת כי גם במטה החילוני של המפלגה יש זעם גדול על השריון של בנט. אך הביקורת שהפתיעה את בנט יותר מכולם היא של ניר אורבך, מזכ"ל המפלגה ומקורבו האישי של בנט שיהפוך לחבר כנסת בבחירות הקרובות, שתקף את בנט במילים חריפות ואמר: "שכחת את מקורות המפלגה".

כזכור, אמש הודיע ח"כ זבולון כלפה, כי בעקבות השריון של אוחנה הוא פורש מהבית היהודי. גם פעילים בכירים במפלגה הודיעו כי הם מפסיקים את פעילותם למענה, בהם לדוגמה שמעון ריקלין שאף התמודד בפריימריס.

גם בקרב רבני הציונות הדתית המצב לא פשוט, רבנים בכירים מבקשים להסיר את תמיכתם במפלגה. הרב אלי סדן, שנחשב לאחד מבכירי הרבנים המשפיעים במגזר הדתי לאומי, איים אתמול כי יעבור ישיבה ישיבה בציונות הדתית ויזהיר שלא להצביע ל'הבית היהודי'.

המרוויח הגדול מכל המהומה הזאת, הוא ככל הנראה ח"כ אלי ישי, שמקווה שקולות החרד"לים יעברו אליו יחד עם קולות דתיים נוספים ואולי כך הוא יצליח לעבור את אחוז החסימה, גם ללא מיכאל בן ארי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר