גבול הצפון: צה"ל קודח לאיתור מנהרות

צה"ל החל הבוקר לחפור במושב זרעית הסמוך לגבול הצפוני וזאת בכדי לבדוק האם ישנן מנהרות התקפיות. החפירות החלו לאור תלונות של תושבים על שמיעת רעשים (חדשות, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות צה"ל בצפון (צילום: Basal Awidat/Flash90)

למרות ההצהרות של אלוף פיקוד הצפון לפני מספר שבועות כי אין מנהרות התקפיות החוצות מלבנון לשטח ישראל, צה"ל החל הבוקר (רביעי) לחפור במושב זרעית הסמוך לגבול הצפוני וזאת בכדי לבדוק האם ישנן מנהרות התקפיות.

החפירות אינן מבוצעות בעקבות מידע מודיעיני כל שהוא שהגיע לידי הצבא אלא ההחלטה התקבלה לאחר שתושבים התלוננו כי נשמעו רעשים באזור שהעלו חשש על חפירות מתחת לאדמה.

בעקבות אותן טענות התושבים לא המתינו לבואם של כוחות הביטחון ובימים האחרונים הם עצמם החלו בחפירות בכדי לבדוק האם החששות נכונות.

בשנה האחרונה העלו התושבים מספר טענות דומות שהובילו לבדיקות דומות, ובסיומן נשללה האפרות כי ישנן מנהרות בגבול הצפוני, אך בצה"ל לא לוקחים סיכונים ובשל כך פתחו בבדיקה נוספת שאת מועד סיומה לא ניתן להעריך כעת.

ראשי יישובים בצפון התריעו לא פעם על מנהרות בגבול הצפוני ואף דרשו בדיקה יסודית מן הצבא. ראש מועצת גליל עליון, גיורא זלץ אמר כי "עמדת הצבא היא שהוא ממשיך לבדוק כל תלונה של תושבים בישראל. הרעשים חשודים ולא מוכרים מבטן האדמה".

הלילה צה"ל תקף מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה, זאת בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אתמול ללא נפגעים או נזק לעבר מרחב רמת הגולן והחרמון. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. זאת לאחר תגובה מיידית של כוחות ארטילריה מאגד 282, שתקפו את מקור הירי בהצלחה עוד במהלך היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר