סערת 'יקיר העיר' ירושלים: נדחתה עתירת יואב ללום נגד הרב ישעיהו ליברמן

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דחה על הסף את העתירה של עו"ד יואב ללום נגד החלטת מועצת העיר ירושלים למתן 'יקיר העיר' למנהל הסמינר הרב ישעיהו ליברמן (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב ישעיהו ליברמן (צילום: ארכיון כיכר השבת)

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (רביעי) על הסף את העתירה של עמותת "נוער כהלכה" נגד החלטת מועצת העיר ירושלים למתן אות 'יקיר העיר' לרב ישעיהו ליברמן מנהל סמינר החדש בירושלים שלטענתם הפלה תלמידות מזרחיות. השופט טען בפסיקתו כי"אין כל ראיות לאפליה".

השופט דוד מינץ כתב בהחלטתו כי "דין העתירה להידחות על הסף" וזאת משום ש"בעתירה נטענו טענות קשות כלפי המשיב (ליברמן - צ"ג) אך לאמור בעתירה אין תימוכין ראייתיים כלשהם. בעתירה גופה קיימת טבלה ממנה ביקשה העותרת להסיק שהמשיב מפלה לרעה בנות ממוצא מזרחי, הואיל ובית הספר שבניהולו אחוז הבנות ממוצא אשכנזי עומד על כ-76% לעומת כ-24% ממוצא מזרחי".

"עוד נתלתה העותרת בחלקה של כתבה בה התראיין המשיב לעיתון "יתד נאמן" בה דיבר על היחס של החברה החרדית למוסדות השלטון, לתקשורת החילונית ולבית המשפט העליון", נימק השופט ופסק כי "אין בשני אלו דבר וחצי דבר מהם ניתן ללמוד על יחסו של המשיב לבנות ממוצא מזרחי. אדרבה, בכתבה התבטא המשיב כלפי בנות עדות המזרח באהדה".

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה" מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "העתירה נדחתה בגלל עניינים פרוצדורליים ובגלל חוסר ראייתי שלא הוגש עקב לחץ ההגשה. עורכי הדין של עמותת נוער כהלכה בוחנים את הצעדים המשפטיים הבאים ויפעלו בהתאם".

ללום הוסיף כי "דבר אחד ברור, אין אדם אחד שחושב שלמוביל גזענות יש זכות לאות יקיר העיר. עמותת נוער כהלכה לא פוחדת להוביל מאבקים עקרוניים ורציניים גם כשהיא עלולה להפסיד. נמשיך לטפל בבעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר