הוקל עונש השלילה של אדם שנהג תחת השפעת קנאביס רפואי

בערעור שהוגש ע"י עו"ד עמיקם לויתן הופחת עונש שלילה שנגזר על נוהג תחת השפעת קנאביס רפואי וזאת לאחר שבבימ"ש השלום לתעבורה נגזרו 26 חודשי פסילה (רכב, משפט)

עו"ד רוני פאלוך | כיכר השבת |

בחודש שעבר הורשע בבית משפט השלום (לתעבורה) בת"א (פ"ל 4764-03-13) אדם בסעיף של נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים – מדובר בנאשם שהחזיק ברישיון לצריכת רפואית של מריחואנה רפואית. בעת הארוע בוצע לנאשם בדיקת דם והיא העלתה כי הוא מצוי תחת השפעת סם. הפרקליט שייצג בית המשפט השלום לא הציג נכונה את התיק, ועקב כך ביהמ"ש גזר על הנאשם עונש פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 26 חודשים, פסילה על תנאי ומאסר על תנאי.

בערעור כבר פנה הנאשם למשרד עורכי דין לויתן פאלוך, שהגישו במסגרת האילוצים של הערעור טיעונים מנומקים לבית המשפט המחוזי (פ"ל 24446-01-15), בטיעוניו הציג עו"ד לויתן - שלא יצג בבימ"ש השלום, את האבסורד שמצד המדינה מאשרת לנהג מסיבות רפואיות להשתמש, וזאת להקלה בכאבים באופן יומיומי ולא ניתן להימנע מלמצוא בדמו שרידי סם רפואי.

לאחר התרשמות מטיעוניו המלומדים החליט כב' ביהמ"ש כי לאור המצב החוקי, ובהתחשב בעובדה כי בהיעדר כל חקיקה תקפה בנושא "נהיגה תחת השפעת סם למי שמעשן מריחואנה רפואית", ולמרות שלא התערב בהכרעת הדין המרשיעה של בית המשפט, הפחית ביהמ"ש המחוזי בערעור את גזר הדין, וקיצר משמעותית את עונש הפסילה ל 13 חודשים בפועל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר