ליברמן: "להגיב בצורה קשה ולא פורפרציונאלית" • התגובות

הפוליטיקאים מגיבים לתקרית הביטחונית החמורה בגבול לבנון. יצחק הרצוג: "במאבק בטרור אין אופוזיציה ואין קואליציה". ציפי לבני: "פגיעה בחיילים או באזרחים תענה ביד קשה" (ביטחון)

דודי סילבר | כיכר השבת |
ליברמן (יונתן זינדל -פלאש90)

ההסלמה בצפון: הפוליטיקאים מגיבים לאירועים הביטחוניים בגבול לבנון, ומחריפים את הטון כנגד חיזבאללה.

ראשי המחנה הציוני ח"כ יצחק בוז'י הרצוג וח"כ ציפי לבני, שהו בזמן האירוע במקום סמוך, בסיור בחירות יחד עם האלוף במיל' עמוס ידלין. הרצוג אמר: "אם מישהו בחיזבאללה חושב שניתן לאיים או לפלג אותנו בזמן בחירות ילמד שאנחנו חזקים ומאוחדים בשמירה על ביטחון האזרחים".

הוא הוסיף כי הוא "נותן גיבוי מלא לצה"ל, כוחות הביטחון, למערכות האזרחיות ולתושבי הצפון - אין ולא יהיו פשרות כלפי מי שתוקף את אזרחי ישראל". במשדר YNET אמר הרצוג: "צריך לנהוג בשיקול דעת ולהפעיל תגובה המשלבת מנופים מדיניים ואת עוצמתו של צה"ל. במאבק בטרור אין פשרות, אין קואליציה ואין אופוזיציה".

לבני אמרה: "בעת הזו צריך להיות ברור לכולם, אם זה איראן דרך חיזבאללה או הסורים , פגיעה בחיילים או באזרחים תענה ביד קשה וללא פשרות על ידי צה"ל. ישבתי בקבינט בשנה וחצי האחרונות והמסר שלנו לחיזבאללה הוא שצה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש בכל גזרה. פגיעה בחיילי היא פגיעה במדינת ישראל".

גם שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב לתקרית ואמר: "על ירי של טילים לעבר שטחנו הריבוני צריך להגיב בצורה קשה מאוד ולא פרופרציונלית, כפי שהיו מגיבות סין או ארה"ב לאירועים דומים".

מוקדם יותר, באירוע הנחת אבן פינה בשדרות, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירועים ואמר: "ברגעים אלה צה"ל מגיב על האירועים בצפון. לכל מי שמנסה לאתגר אותנו בגבול הצפון אני מציע לראות מה קרה כאן, לא רחוק מהעיר שדרות, ברצועת עזה".

ראש הממשלה הוסיף: "החמאס ספג בקיץ האחרון את המכה הקשה ביותר מאז הקמתו וצה"ל ערוך לפעול בעוצמה בכל הגזרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר