ראש עיריית קריית שמונה ל"כיכר השבת": "הבא להורגך - השכם להורגו"

ראש העיר קריית שמונה נסים מלכה אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "המדינה צריכה לטפל במי שמנסה לפגוע בנו". לדבריו: "אנחנו סומכים על צה"ל שהוא יודע מה עושה ועושה זאת נכון" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אביהו שפירא - Ynet)

לאחר אירוע ירי טיל נ"ט לעבר כוחות צה"ל בגזרת הר דב ממנו נהרגו שני חיילים ופצעו שבעה נוספים באורח קל עד בינוני, בשעות האחרונות נרשם שקט מתוח באזור.

התושבים שמתגוררים בסמוך לגבול חוששים עדיין לצאת מבתיהם, ויותר מכול הם חוששים כי האירוע הזה והאירועים שקדמו לו עלולים להוביל את האזור לימים מתוחים ואולי אף להסלמה משמעותית יותר.

ניסים מלכה, ראש עיריית קריית שמונה, אמר ל"כיכר השבת": "נכון לעכשיו אנחנו מנסים לשדר שגרה ולקיים את כל ההוראות. במקביל צריכים להיות זהירים וקשובים. אנחנו בקשר עם הצבא ואנחנו כל הזמן בעדכונים שוטפים ונקווה שיהיה שקט כמו הלילה".

"המדינה צריכה לטפל במי שמנסה לפגוע בנו", קובע ראש העיר, "מי שינסה לפגוע צריך לפגוע בו. אם ישנם ראשי טרור שרוצים לפגוע בנו צריך לפגוע בהם כמו שכתוב 'הבא להורגך השכם להורגו' ולכן צה"ל עשה מה שצריך לעשות. אנחנו סומכים על צה"ל שהוא יודע מה עושה ועושה זאת נכון".

"אם זה הגורל שלנו להיגרר לאיזו מלחמה - אנחנו נהיה בתוכה ונעבור אותה בשלום בעזרת השם. אבל ברור שאסור לנו להיות סלחנים יותר מידי". הוסיף ראש העיר.

"בעבר התושבים דיברו על זה שישנן מנהרות, אך המנהרות לא משפיעות על העיר שלנו בגלל המרחק. ברור שאנחנו מודאגים ומכירים מניסיון העבר - לפני מלחמת לבנון השנייה - שכל אירוע כזה יכול להיגרר ולגרום להסלמה באזור כולו".

אלי כהן, תושב מטולה, אמר היום ל"כיכר השבת" כי " המועצה ביקשה מכל התושבים להישאר בבתיהם מחשש לאירוע ביטחוני וההוראה הזו גרמה לפאניקה. כבר התחלנו להכין את המקלטים כדי להיות ערוכים לכל תרחיש אך אנחנו מקווים כי לא נצטרך לעשות בהם שימוש".

"אנחנו חוששים ממנהרות אך המרחק הוא רב בשביל שהמנהרות יהוו איום עבורנו. ברור שאנחנו כמו כל עם ישראל ולא משנה היכן בארץ חוששים מהגרוע מכל ומקווים שיהיה בסדר". הוסיף התושב.

בתוך כך, בגלל האירוע בצפון, גורמים צבאיים אמרו כי הופסק הקידוח לאיתור מנהרות סמוך למושב זרעית וזאת מחשש לביטחונם של החיילים העוסקים בפעילות המדוברת.

החפירות החלו למרות ההצהרות של אלוף פיקוד הצפון לפני מספר שבועות כי אין מנהרות התקפיות החוצות מלבנון לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שתושבים התלוננו כי נשמעו רעשים באזור המעידים לכאורה על חפירות מתחת לאדמה.

ראשי יישובים בצפון התריעו לא פעם על מנהרות בגבול הצפוני ואף דרשו בדיקה יסודית מן הצבא. ראש מועצת גליל עליון, גיורא זלץ אמר כי "עמדת הצבא היא שהוא ממשיך לבדוק כל תלונה של תושבים בישראל. הרעשים חשודים ולא מוכרים מבטן האדמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר