לוויות ההרוגים - היום

שלב אחר שלב: כך אירעה התקרית החמורה בגבול לבנון

בשעה 11:30 הגיעו כלי הרכב של צה"ל אל מחסום בכביש המוביל לרג'ר, חוליית חיזבאללה שתצפתה על הכוח זיהתה את ההזדמנות ופתחה באש. הנס הגדול: החיילים זינקו מתוך הרכבים וניצלו מטיל שפגע מיד לאחר מכן ברכב הריק. כך התרחשה התקרית החמורה בגבול (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כלי הרכב שנפגעו בתקרית (צילום: אביהו שפירא - Ynet)

מחקירה ראשונית של התקרית החמורה אמש (רביעי) בגבול לבנון, בה נהרגו שני חיילי צה"ל מאש חיזבאללה ונפצעו שבעה נוספים, עולה כי האירוע היה יכול להסתיים באופן חמור בהרבה.

מהתחקיר עולה כי חמישה כלי רכב צבאיים, שלושה טנדרים אזרחיים ושני ג'יפים צה"ליים, יצאו בשעה 10:00 לסיור בגזרת המוצבים בהר דב. בכלי הרכב נסעו באותה שעה עשרה קצינים מגדוד "צבר" של חטיבת גבעתי.

הקצינים הגיעו רק באותו הבוקר לתגבור בגזרה, זאת בשל העלאת רמת הכוננות, והם יצאו לסיור היכרות עם המרחב, עליו מופקד גדוד "חרב". שיירת הרכבים נסעה לכיוון הכביש הצבאי של הר דב, אך בעקבות הוראה של מפקד החטיבה המרחבית "חירם", אלוף-משנה דן גולדפוס, הם שבו על עקבותיהם.

דקות לאחר הפיגוע (באדיבות חדשות 10)

שיירת כלי הרכב החלה לחזור לצומת שמחבר בין כביש הגישה האזרחי לרג'ר לציר העלייה הצבאי להר דב, כאשר בצומת מוצב מאז התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה מחסום צבאי שתפקידו למנוע מאזרחים שאינם תושבי רג'ר לנסוע לכיוון הכפר, זאת בכדי להפחית את איום ירי הנ"ט על כלי רכב אזרחיים.

השיירה הגיעה אל המחסום, שם היה באותו זמן רכב שעיכב את השיירה. חוליית חיזבאללה שארבה בשטח הלבנוני ותצפתה על השיירה זיהתה שכלי הרכב עומדים במקום - מה שאפשר להם ירי נוח יחסית.

חברי החוליה ניצלו את ההזדמנות ושיגרו את טיל הנ"ט הראשון. הטיל פגע ברכב הD-MAX שבו נסעו המ"פ ונהגו. כתוצאה מכך נהרגו השניים במקום. שאר הקצינים בשיירה הבינו מיד את המצב וזינקו מהרכבים החוצה. ג'יפ אחר בשיירה נפגע מטיל נ"ט בזמן שהיה ריק מנוסעים, וחייהם של חיילים נוספים ניצלו. שבעה חיילים נפצעו באורח קל מרסיסים.

אולפן כיכר TV: פני ישראל לרגיעה?

המחבלים המשיכו במטח טילי הקורנט. שלושה טילים פספסו את השיירה וטיל נוסף פגע בבית בכפר רג'ר, מבלי לגרום לנפגעים. גם כאן מדובר בנס מאחר והבית היה ריק באותה שעה.

כוחות צה"ל במקום פעלו דבר ראשון בכדי למנוע חטיפת חייל והפעילו הפצצות מיסוך באזור המוצבים בכדי לסכל אפשרות של פיגוע משולב לצורך חטיפה. במקביל, כוחות צה"ל ירו כ-100 פגזים לעבר עמדות נ"ט של חיזבאללה במרג' עיון.

אחד הפגזים של צה"ל פגע בכוח יוניפי"ל והרג פקח ספרדי. כעבור כשעה ירה חיזבאללה פצצת מרגמה בודדת לעבר הר דב, שנפלה בשטח פתוח ללא נפגעים וללא נזק. מטוסי חיל האוויר תקפו במקביל מטרות בשטח עמוק יותר של חיזבאללה.

לוויות החיילים - בהר הרצל ובשתולים

שני החיילים הי"ד שנהרגו מאש מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה, יובאו היום למנוחות. רב-סרן יוחאי קלנגל הי"ד יובא למנוחות היום בשעה 11:00 בהר הרצל. סמל ראשון דור חיים ניני הי"ד יובא למנוחות היום בשעה 15:00 בבית העלמין במושב שתולים.

אמש ביקש תמיר קלנגל, אחיו של יוחאי ז"ל, מהציבור להגיע להלוויות אחיו: "אנחנו נעריך מאוד את כל מי שיוכל להגיע להלוויתו של אחינו גיבור ישראל".

נתניהו מתייחס לתקרית (צילום: לע"מ)

אביאל ניני, אחיו של דור חיים ז"ל, סיפר כשדמעות בעיניו: "הוא אחי הקטן אבל הוא היה האח הגדול במשפחה. הוא לחם בצוק איתן ובמשך חודש וחצי לא עצמנו עין. כשהוא חזר עשינו לו מסיבה. האח הוסיף: "תמיד הוא היה עם חיוך על הפנים ועזר לכולם. זה לא ייאמן אבל הרגשנו ממש שמשהו לא בסדר".

מסתמן: ישראל "תכיל" את האירוע

בסיום הערכת מצב בקריה בתל אביב החליט אמש ככל הנראה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל לא תגיב לתקרית החמורה בגבול לבנון. עם זאת, הכוננות הגבוהה של צה"ל בצפון תימשך.

בהערכת המצב הוחלט כי ישראל "תכיל" את האירוע, זאת בין השאר על רקע מסרי הרגעה מכיוון ארגון הטרור חיזבאללה לישראל לפיהם, הארגון אינו חפץ בהסלמה.

שר הביטחון משה יעלון מסר תנחומים למשפחות קלנגל וניני, שאיבדו את בניהם סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני. יעלון התייחס לאירוע הקשה ואמר: "נמשיך לרדוף בכל עת ובכל מקום את הטרוריסטים ושולחיהם ונניח ידנו על מי שמבקש לשבש את חייהם של אזרחי ישראל".

רכבי צה"ל שנפגעו בתקרית (צילום: אביהו שפירא - ynet)

לדבריו, "איראן וחיזבאללה ימשיכו לנסות לפגוע בישראל באמצעות תשתיות טרור חסרות מעצורים שמטרתן לפעול נגד מטרות צבאיות ואזרחיות".

יעלון הוסיף, "רק לפני ימים אחדים נפגעה צמרת של הארגון, שמטרתה הייתה לבצע פיגועים קשים נגד ישראל". יעלון קרא לתושבי הצפון לחזור לשגרה תוך שמירה על הוראות צה"ל. בתוך כך, לבקשת צרפת, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום בנוגע להסלמה בצפון.

דובר צה"ל: צה"ל תגבר את כוחותיו בצפון

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז אמר אמש כי "המציאות בימים האחרונים בפיקוד הצפון לא החלה היום ולצערנו לא תסתיים מחר. זה מאבק ארוך להגנת תושבי הצפון. צה"ל מצוי בצפון בכוחות גדולים מאוד".

דובר צה"ל על התקרית החמורה (צילום: אביהו שפירא - ynet)

אלמוז הוסיף, "לחיל האוויר מטרות מוכנות בלבנון ואנחנו מוכנים לפעול במידה ונצטרך. אנחנו מקיימים הערכות מצב רבות והרמטכ"ל בני גנץ היה כאן. אנחנו מבינים את האחריות המוטלת עלינו ומפעילים את שיקול הדעת הנדרש". לדבריו, "כל כוח שאנחנו מפעילים מלווה בשיקול דעת ולוקח את התוצאות בחשבון".

אלמוז פנה לתושבי הצפון: "אתם יכולים להמשיך את חיי השגרה שלכם ולפעול בהתאם להנחיות הצבא. במידה ונצטרך להחמיר או לנקוט צעדים נוספים אנו נעדכן".

על האירוע עצמו ועל כך שהחיילים נסעו ברכב שאינו ממוגן אמר אלמוז כי אין אפשרות כרגע לקפוץ למסקנות. "אני מציע לכולם לחכות בסבלנות" אמר אלמוז, "אלו לא הרגעים לדון בשאלות אלו. אני מציע גם בעניין זה לנהוג באחריות. יהיה מספיק זמן לדון בשאלות אלו". בתוך כך, אתר החרמון ייפתח היום למבקרים, זאת לאחר תיאום עם צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר