BBC: "לא הגיע הזמן לשכח את השואה?"

יום השואה הבינלאומי צוין השבוע, אך ברשתות הטלוויזיה הבריטיות, BBC וסקיי ניוז, הקדישו את השידורים להשוואה בין מעשי הנאצים לפעולות חיילי צה"ל בעזה במהלך מבצע צוק איתן. שגרירות ישראל בלונדון הגישה תלונה (חדשות, בעולם)

דודי סילבר | כיכר השבת |
לשכוח אותו? (ללא קרדיט)

השכחת שואה: השבוע צוויין יום השואה הבינלאומי, אולם נראה כי גם ביום שכזה, בתקשורת הבינלאומית רק מחפשים לנגח את מדינת ישראל.

ברשתות הטלוויזיה הבריטיות, BBC וסקיי ניוז, טרחו להשוות בין מעשי הנאצים ימ"ש למה שעשו חיילי צה"ל במבצע צוק איתן בעזה.

הדברים הגיעו עד לכדי ציוץ בחשבון הטוויטר של ה-BBC שתהה "האם לא הגיע הזמן לשכח את השואה?"

ברשת סקיי ניוז, שידרו ברקע הדיווחים על יום השואה, תמונות ממראות ההרס בעזה. במשדר תחת הכותרת "זוכרים את אושוויץ", ראיין המגיש אדם בולטון את רבה הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס, ובמהלך הראיון שאל אותו האם ההתנהגות של ישראל כלפי הפלסטינים לא גורמת להגברת האנטישמיות.

הרב מירוויס דחה את הטענות ההזויות, והסביר כי דווקא האנטישמיות היא זו שגורמת להבערת המזרח התיכון, הוא הוסיף כי האנטישמיות הייתה קיימת עוד קודם להקמת מדינת ישראל.

בעקבות המשדר הזה, הגישה שגרירות ישראל בלונדון תלונה לסקיי ניוז. יפתח קוריאל, דובר השגרירות, אמר כי הניסיון לעשות חיבור בין מה שקרה בעזה בקיץ לבין יום השואה הבינלאומי הוא "חמור וחסר רגישות". הוא הוסיף,כי החיבור הזה מטיל למעשה את האחריות על האנטישמיות על מדינת ישראל - דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת.

ברקע הדברים שודרו תמונות מעזה המופגזת. הרב מירוויס דחה את ההשוואה ואמר כי ישראל בשום אופן לא גורמת לאנטישמיות ודווקא האנטישמיות היא זו שמלבה את האלימות במזרח התיכון. מירוויס גם אמר שהאנטישמיות היתה קיימת מאות שנים - לפני הקמת מדינת ישראל, כך שאין מקום לקשור אותה למדינת ישראל

הציוץ של ה-BBC

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר