חילול השם

פוניבז': העצורים שוחררו, ארבעה הורחקו מבני ברק

לאחר הסערה הגדולה הלילה בישיבת פוניבז' עם הפשיטה של המשטרה ועצירת כ-30 בחורים, מתברר כי כל העצורים שוחררו, ארבעה בחורים שהובאו בפני בית המשפט הורחקו למשך ארבעה ימים מבני ברק. השופט: "החשדות המיוחסים לחשודים לא הצדיק את מעצרם באישון לילה" (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אחד העצורים, הלילה (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר הסערה הגדולה הלילה (חמישי) בפוניבז' עם הפשיטה של המשטרה ועצירת כ-30 בחורים, מתברר שרובם המכריע של העצורים שוחררו כבר הבוקר בידי בית המשפט.

רוב העצורים משתייכים לפלג "המחבלים" ובקרב בני הישיבה של הגאון רבי שמואל מרקוביץ שורר כעס גדול על המעצרים שנעשו ללא צו בית משפט וללא הזמנה לחקירה כנהוג.

קרא עוד:

פוניבז': מאה שוטרים עצרו 30 תלמידים מ"המחבלים"
המשטרה: "המעצרים אינם מכוונים כנגד עולם התורה"

גורמים בישיבה אומרים כי "בהתחשב בעובדה שלא מדובר בעבריינים או סוחרי סמים החקירה צריכה להתבצע בצורה מכובדת".

גורמים רישמיים בישיבת פוניבז' בראשות הגר"ש מרקוביץ טוענים הבוקר כי "המעצרים נעשו בשיתוף עסקנים בכירים במפלגה חרדית ורק מישיבתנו, ברשימות המשטרה היו בחורים משיעור א' שמעולם לא התערבו במחלוקת - ההלשנות הללו כחלק וכהמשך למסע הרדיפה נגד ציבור גדול".

הגורמים מבטיחים כי "ראש הישיבה ימסור הודעה בשעות הקרובות".

המעצרים בישיבת פוניבז', הלילה (צילום: ישראל כהן)

כאמור, כל הבחורים שנעצרו הלילה לחקירה שוחררו לאחר חקירה קצרה במשטרת רמת גן. ארבעה בחורים שהובאו בפני בית המשפט שוחררו גם הם תוך הרחקה למשך ארבעה ימים מבני ברק.

בהחלטתו מציין השופט: "לאחר ששמעתי את טיעוני הסינגורים הרי שיש ממש בדבריהם שלא היה מקום לעצור את החשודים ולהביאם לבית המשפט זאת גם אם מדובר בסיכסוך רב שנים בישיבה שהביא להגשת תלונות רבות במשטרה".

"החשדות המיוחסים לחשודים שבפניי ולגילם הצעיר לא הצדיק את מעצרם באישון לילה והבאתם לבית המשפט", כתב השופט והורה על שיחרורם של הבחורים שנעצרו תוך צו הרחקה מבני ברק לארבעת הימים הקרובים.

באשר להחלטה להרחיק ארבעה עצורים מבני ברק, כותב השופט כי זה "לצורך הרגעת הרוחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר