הקמפיין נגד יהדות התורה: "שמים קץ לרדיפת ישיבות"

המאבק הצפוי של אנשי הפלג הירושלמי נגד הצבעה לרשימת יהדות התורה, מעלה הילוך. המודעה הראשונה תעסוק ברשימות שהופצו נגד ישיבות המשתייכות לאנשי הפלג (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מודעת הקמפיין (צילום: באדיבות המצלם)

המאבק הצפוי בין אנשי הפלג הירושלמי לבין מטה הבחירות של רשימת יהדות התורה, מעלה הילוך. כפי שדווח ב"כיכר השבת", מיד לאחר סגירת הרשימות, לקראת תחילת פעילותו של מטה ההסברה הפועל מטעם יהדות התורה, יתחיל לפעול מטה הסברה נגדי, שיפעל כדי לשכנע מצביעים רבים שלא לתמוך ברשימת יהדות התורה.

לידי "כיכר השבת" הגיעה סקיצה של אחת המודעות הראשונות בקמפיין הנגטיבי שככל הנראה ילווה אותנו בשבועות הקרובים.

הגורמים האקטיביסטים של הפלג הירושלמי אומרים כי הימנעותו של הגרעין הקשה שלהם כבר מובטחת ומטרותיו של הקמפיין הנגטיבי להגיע גם למעגלים רחבים יותר של הציבור המזוהה איתם.

לצורך כך, הם אומרים כי בכוונתם להפעיל קמפיין אמוציונאלי שיתמקד בפצעים הפתוחים של הפילוג הליטאי. חלק מרכזי במסע ההסברה שיטיף בגלוי להימנע מהצבעה יעסוק במה שהם מכנים "מסע הרדיפה" שנעשה כלפי מצביעי עץ וקוראי הפלס.

אחת המודעות הראשונות הצפויות להציף את הציבור הליטאי עוסקת ב"רשימות השחורות" שהופצו ע"י "הועד למען כבוד רבותינו", שפעילותו סוקרה כאן בהרחבה בשנה האחרונה. כזכור, הועד הזהיר ראשי ישיבות כי מי שיקבל תלמידים הנמנים על הפלג הירושלמי יוקע בפומבי עד לפגיעה נקודתית ברישום לאותן ישיבות.

היוזמה החריגה הסעירה את הציבור הליטאי והובילה להטחת האשמות כבדות משני הצדדים. פרשה זו צרובה בבשרם של רבים מאנשי עץ.

המודעה המתפרסמת תחת הכותרת "רשימה שחורה" משתמשת במשחק-מילים העורך קונוטציה בין הרשימה לכנסת לבין הרשימה שהפיץ הועד, בלשון נופל על לשון: "הרשימה שמאחורי הרשימה".

בהמשך נכתב: "הם ידברו אתך על רשימה נפלאה - אך אתה תזכור את הרשימה השחורה: הרשימה שעויינת ישיבות, הרשימה שמפלגת ציבורים, הרשימה שזורעת שנאה". את הפרסום חותמת הקריאה "נמנעים מרדיפת ישיבות" (כשהמילה "נמנעים" מופיעה בהדגשה) ולצידה פתק הצבעה וירטואלי של הנמנעים הנושא את האותיות "די", והסיסמא "די לרדיפות".

בכירים במפלגת "בני תורה" אומרים בתגובה, כי לא ידוע להם על מטה הסברה רשמי ומאורגן מטעם המפלגה. לדבריהם, מדובר ביוזמות פרטיות ועצמאיות שעולות באופן ספונטני מתוך ציבור רחב שרואה במערכת הבחירות הזדמנות להציג את עמדותיו ולהעלותן לדיון ציבורי.

"אין כאן שום קמפיין רשמי, אבל קשה שלא להסכים עם תכני הפרסום. ישנו קונסנזוס אצלנו שהציבור הנרדף צריך להשמיע את זעקתו בכל דרך, עד שיהיה ברור לכולם שאין צ'אנס לבקש מאיתנו להצביע למפלגה שחלק נכבד ממרכיביה מזוהה עם הגורמים שהובילו את הרדיפה נגדנו. גם הרב חיים אפשטיין נתן לתחושות אלו ביטוי בכלי התקשורת בשבוע שעבר וניתן להניח שככל שיתקרב מועד ההצבעה נראה עוד פרסומים ברוח זו", אמרו.

בין היתר רמזו שהיוזמות העולות מהשטח מקבלות גיבוי וכן מימון נדיב מגורמים בציבור החרדי בארה"ב, בעיקר מתלמידיהם של כמה מגדולי התורה באמריקה שהביעו דעתם בפומבי נגד הפילוג הליטאי והתופעות הקשות שהתלוו אליו, כמו הפולמוס בישיבת חדרה ופעילותו של הועד למען כבוד רבותינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר