בפלג הירושלמי טוענים: ארבעה בחורי ישיבות "עריקים" נעצרו

בפלג הירושלמי טוענים כי 4 בחורי ישיבות, נעצרו בעקבות סירובם להתייצב בלשכות הגיוס ומאיימים בהחרפת המאבק. ה'שונאים' מציגים מבוכה לפלג הירושלמי במעצרים בפוניבז' (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה נגד מעצר בחורי ישיבות (צילום ארכיון: יונתן סינדל - פלאש 90)

בפלג הירושלמי טוענים כי ארבעה בחורי ישיבות, שלושה מישיבת פוניבז' ואחד מישיבת גרודנא נעצרו בעקבות סירובם להתייצב בלשכות הגיוס כהוראת רבני הפלג.

ב'וועדה להצלת עולם התורה' של הפלג הירושלמי מצטטים ראשי ישיבות שאמרו כי "מדובר כאן בחציית כל הקווים האדומים מצד מדינת ישראל, כאשר ברור שההוראה הגיעה 'מלמעלה'. לא ייתכן שהמקום היחיד בעולם שבו ייאסרו לומדי תורה יהיה בארץ הקודש, במדינה המתיימרת להקרא בשם 'ישראל' ועל ידי צבא המכנה עצמו 'צבא הגנה לישראל', כביכול".

עוד אמרו ראשי הישיבות לראשי הוועדה כי יש להחריף באופן משמעותי את צעדי המחאה. "ראשי המדינה והצבא יראו כי המעצרים אינם מחלישים את עמידתו האיתנה של עולם התורה, אלא אדרבא מחזקים את המאבק כנגד גזירת הגיוס".

בווועדה להצלת עולם התורה אומרים כי בהתייעצות עם ראשי הישיבות הוחלט לפתוח הערב את המאבק בהפגנה מול בנייני ה'כנסת' של 'מדינת ישראל', בגבעת רם בירושלים.

"במקום שבו ישבו לחוקק את הגזירה הנוראה של גיוס בני הישיבות, ובמקום בו יושבים בוקר וערב וועדות על מנת לממש את הגזירה כולל כל היעדים והמכסות, שם נפגין את מחאת עולם התורה כנגד ראשי המדינה והצבא", אומרים בוועדה.

עסקני הוועדה אומרים כי זהו רק תחילתו של מאבק, וכי בשבוע הבא יתקיימו הפגנות סוערות, "כשארבעה בחורי ישיבה נמצאים בכלא - כל המדינה לא תשב בשקט".

בתוך כך בפלג השונאים מציינים היום כי המעצרים אמש בישיבת פוניבז' הוכיחו שמרבית בחורי הפלג הירושלמי מתייצבים כרגיל בלשכות הגיוס.

לטענתם הלילה בוצע גל מעצרים נרחב בישיבת פוניבז' של הגאון רבי שמואל מרקוביץ, במהלכו נעצרו למעלה מ-30 בחורים בחשד למעשי אלימות. הבוקר, לאחר חקירתם תחת אזהרה במשטרת מחוז דן ולאחר שהובאו בפני שופט, הוחלט לשחרר את מרבית הבחורים.

כחלק מנוהל השחרור, נבדק שמו של כל עציר במחשבי המשטרה, ובמידה והוא דרוש לחקירה על-ידי המשטרה הצבאית בשל עריקות, הוא מועבר לידי שלטונות צה"ל ואינו יכול להשתחרר על-פי חוק.

לאחר בדיקה של כל העצורים, הוברר כי רובם התייצבו בלשכות הגיוס ולא מוגדרים כעריקים על ידי הצבא, למעט שלושה בחורים שהוגדרו כעריקים ונעצרו מיד.

לדבריהם, עובדה זו מהווה מבוכה רבה לפלג הירושלמי, מאחר וישיבת פוניבז' של הגר"ש מרקוביץ נחשבת לספינת הדגל בישיבות המשויכות לפלג הירושלמי, בהובלת המאבק נגד ההתיצבות בלשכות הגיוס כהוראת הגאון רבי שמואל אוירבך.

"כעת מתברר", אומרים הגורמים, "כי בחורי הישיבה נוהגים להתייצב בלשכות הגיוס ככל בחורי הישיבות ההולכים על פי הוראת מועצות גדולי וחכמי התורה ומתייצבים בלשכות הגיוס. את הוראת הגר"ש אויערבך הם מותירים לבחורים אחרים לקיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר