המשבר בציונות הדתית

הרב צמח מזוז פועל למנוע את הפיצול במפלגת 'יחד'

בניסיון לעצור את הפיצול במפלגת 'יחד - העם איתנו' בראשות ח"כ אלי ישי, ולמנוע את פרישת ח"כ יוני שטבון, הרב צמח מזוז, אחיו של הגר"מ, מכנס דיון לטיפול במשבר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר 'יחד' אלי ישי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

פרסום ראשון: בניסיון למנוע את הפיצול במפלגת 'יחד - העם איתנו' בראשות חבר-הכנסת אלי ישי, הרב צמח מזוז, מגיע לירושלים בכדי לכנס דיון במיוחד במשבר שנוצר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בניסיון של הרגע האחרון למנוע את הפיצול בתוך המחנה הציוני דתי, ראש ישיבת "כסא רחמים" ומנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד', הגאון רבי מאיר מזוז, שיגר את אחיו הרב צמח מזוז לערוך דיון במיוחד בכדי לנסות לגשר על הפערים שנוצרו.

הרב מזוז מבקש לנסות לשמור את יוני שטבון בתוך הרשימה למרות התנגדותו להצבת איש הימין הקיצוני ברוך מרזל ברשימה מטעם 'עוצמה יהודית'

גורמים בישיבת "כסא רחמים" אומרים ל"כיכר השבת" כי "ייתכן וגם הגר"מ מזוז עצמו יגיע לירושלים בכדי לנסות ולגשר על הפערים באם המהלך של אחיו לא יצליח".

כפי שדווח מוקדם יותר, ח"כ יוני שטבון שעזב את 'הבית היהודי' וחבר לח"כ אלי ישי מאיים לפרוש מהמפלגה בשל האחדות עם 'עוצמה יהודית'.

שטבון התנגד לאורך כל המשא ומתן לאחדות עם פעילי הימין של 'עוצמה יהודית', לטענתו הוא אף ספג איומים על חייו מפעילי המפלגה, מה שהביא את קצין הכנסת תת ניצב יוסף גריף להצמיד לו מאבטח. שטבון הציב היום אולטימטום לאלי לישי: "או אני או ברוך מרזל".

בשעות הצהריים, נפגשו ישי ושטבון לפגישה במטה המפלגה ברחוב כנפי נשרים בירושלים.

במקביל, יש מיהר להגיב והחליט כי במידה ושטבון יממש את איומו ויפרוש מהמפלגה, הרי שבמקום השני ברשימה יוצב הלל הורוביץ.

הורוביץ, איש חברון - שימש בעבר כרבה של חטיבה גבעתי בצה"ל וחתנו של הרב זלמן מלמד מבכירי רבני הציונות הדתית.

בבחירות שעברו נבחר הורוביץ למקום החמישי ברשימת 'תקומה', ולאחר האיחוד עם 'הבית היהודי' הוא זכה למקום ה-13 ברשימה המאוחדת, אך בבחירות זכתה המפלגה ל - 12 מנדטים בלבד.

יצוין, כי עדיין לא התקבלה ההחלטה הסופית וייתכן ששטבון יתפשר ויסכים לאחדות עם ברוך מרזל, מה שיכול להביא למצב שהוא יישאר במקום השני והורוביץ ישובץ במקום אחר ברשימה או שמא לא יתמודד כלל בבחירות הקרובות. יתכן גם שמדובר באיום בו משתמש ישי בכדי להוריד את שטבון מהווטו על מרזל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר