אביגדור ליברמן תוקף את רה"מ בנימין נתניהו: "פגע בהרתעה"

שר החוץ אביגדור ליברמן תוקף בחריפות את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "להכיל" את התקרית החמורה בצפון: "זו פגיעה קשה ביכולת ההרתעה של ישראל" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (Yonatan Sindel/Flash90)

שר החוץ אביגדור ליברמן תקף היום (חמישי) בחריפות את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "להכיל" את התקרית החמורה אמש, בה נהרגו שני חיילי צה"ל ושבעה אחרים נפצעו.

לדבריו, "הכלת האירוע בגבול לבנון משמעותה שישראל מסכימה ל'כללי המשחק' הללו ולמחירים שלהם. זאת פגיעה קשה ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל".

ליברמן הוסיף, "מי שאומר שצריך 'להכיל' את האירוע ולחכות, אומר שבפועל ישראל מאפשרת לחיזבאללה לבנות כח גם בגבולנו עם סוריה ולהביא לשם מחבלים וכמויות גדולות של נשק בכדי שיוכלו לפעול נגדנו משם בכל רגע נתון".

כזכור, בסיום הערכת מצב אמש בקריה בתל אביב החליטה ישראל שלא להגיב על התקרית החמורה בגבול לבנון ו"להכיל" את האירוע, זאת על רקע מסרים דומים שהועברו מחיזבאללה על כך שאינו חפץ בהסלמה.

לדברי ליברמן, "רק השבוע ראינו את ניסוי הטילים שערך חמאס וקודם לכן את מצעדי חמאס שבהם הוא הציג את כלי הנשק המתקדמים שהוא בונה נגד ישראל. זו לא הרתעה אלא עצימת עיניים".

"לתוצאה הזו בדיוק התנגדתי בצוק איתן" אמר ליברמן, "וכיום אנחנו רואים איך אחרי שנים בהם חיזבאללה היה מורתע בגלל מלחמת לבנון ה-2, איך ההרתעה הזו נסדקה בגלל מה שהוא ראה שקרה בצוק איתן".

לדבריו, במידה וישראל לא תגיב "התודעה שישראל לא מכריעה את הטרור תתחזק בקרב ארגוני הטרור. גם הם יודעים שמילים והצהרות לא מכריעים טרור, אלא רק פעולה קשה ונחושה שממוטטת את יסודות הטרור.

"תגובה 'פרופורציונלית בהתאם לכללי המשחק' היא בדיוק מה שהמחבלים רוצים, בגלל שזה גורר אותנו למלחמת התשה ולהנצחת הסכסוך. תגובה 'פרופורציונלית' משמעותה שראשי ארגוני הטרור יודעים שיש להם חסינות, שלא פוגעים בהתחמשות שלהם ושמאפשרים להם להמשיך לגייס ולאמן מחבלים חדשים.

"זה מה שקורה היום בעזה וזה רק עניין של זמן עד שהם ישתמשו בכל היכולות האלו ויגררו אותנו למבצע נוסף, בזמן שיהיה להם נוח".

"אסור להסכים לזה. אזרחי הדרום, אזרחי הצפון ואזרחי תל אביב והמרכז לא יכולים להיות בני ערובה של הטרוריסטים. למדינת ישראל אין את האופציה להיות חלשה מול הטרור. חייבים להיות חזקים ולעשות את מה שצריך, גם אם זה קשה, כי אחר כך זה רק נהיה עוד יותר קשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר