המפלגה שרוצה להכניס את רבי נחמן לכנסת: "יצביעו לנו בשביל הצחוקים"

לצד הרשימות המוכרות, ישנן גם מפלגות רבות לא מוכרות שמבקשות מקום בבית המחוקקים. שרון כנפו, מ"כולנו חברים נ נח" בראיון ל"כיכר השבת": "גם בחורי ישיבה משתכנעים" (חדשות, בחירות 2015)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: צביקה גרוניך)

הם מסתכלים על אחוז החסימה מלמטה, מתפללים להיכנס לכנסת ומבטיחים עולם טוב יותר. הכירו את מפלגת "כולנו חברים נ נח", מאחוריה עומדים אנשי פלג קיצוני של חסידות ברסלב.

זו אינה הפעם הראשונה שהם רצים לכנסת, המפלגה התמודדה בבחירות הקודמות וזכתה בכאלפיים קולות בלבד. הרשימה הורכבה מחסידי ברסלב המוכרים לציבור בשל הריקודים שהם עורכים ברחובות ובצמתים.

למרות שסיכוייהם להיבחר שואפים לאפס, הם טוענים כי הכסף שהושקע לא הלך לריק משום שההתמודדות עצמה משרתת את המטרה.

לא חבל על הכסף שהשקעתם? שאלנו חבר במפלגה. "בשבילנו מדובר בהרבה כסף - ארבעים אלף שקלים. לפני שנתיים בבחירות הקודמות היה אדם שהשתכנע ושילם את הכסף".

שרון כנפו, ששובץ במקום השישי ברשימה, הסביר בראיון ל"כיכר השבת" על מטרות המפלגה: "המטרה העיקרית היא להכניס את רבי נחמן דרך הכנסת - לפעול שם בכל המישורים. העניין הוא מאוד חברתי, הגנה על היהדות בצורה טובה ולא מלחמתית. בעין טובה ובאופן שיכול לקרב את כולם לשלום אמיתי".

זה שנים שסוגיית הבאת קברו של רבי נחמן מברסלב לארץ עולה ויורדת שוב שוב מסדר היום בקרב חסידי ברסלב, אולם מבחינת חברי מפלגת "כולנו חברים" הדיבורים חייבים להפוך למעשים: "בנושא הזה אנחנו החברים מאוד מאמינים, לפי ההלכה ולפי הכתובים שרבי נחמן צריך להיות בארץ ישראל אבל גם במצע של המפלגה הדגשנו שאין בכוונתנו לדרוש זאת אלא הכוונה שלנו לפעול שעם ישראל ירצה בכך באופן מכובד ולא בדרך שתגרור התנגדות".

"אני לא מאמין שאין שום סיכוי. אני מאמין בדרך של המפלגה שלנו. אני מאמין שכך צריך להיות. אני משקיע את המאמצים שלי במפלגה כמו שאני עושה כל השנה כשאני מפיץ את ספריו של רבי נחמן", הוא אומר. לדבריו, השינוי בין פעילותם התמידית לבין זו במהלך הבחירות היא ש"בכל השנה אנחנו מדברים לאדם הפרטי ובבחירות אנחנו מדברים על כך שרבי נחמן יכול לעזור להנהגת המדינה ולכל העולם".

כנפו לא מנסה להכחיש את עובדת היותם מפלגה קטנה ואפילו פחות מכך, אך הוא נועץ את הסיבה לכך בחוסר תקציב פרסומי שלטענתו אם היה כזה - המפלגה הייתה גדולה הרבה יותר. "מי אמר שאנחנו מפלגה קטנה? הרי יכול לבוא לכאן אדם ולשים שני מיליון שקל ואז אנחנו נהיה מפלגה גדולה. הקולות מגיעים דרך פרסום. אנשים מכירים אותנו כבר עשרים שנה ומה שחסר לנו זה לשכנע שאנחנו באמת רציניים".

חבר המפלגה אומר כי במהלך פגישותיהם עם עוברי אורח בניסיון לשכנעם לתת להם את קולם בקלפי, הם הצליחו לשכנע גם כמה תלמידי ישיבה. "ישנם בחורי ישיבות שאומרים לנו 'אמנם מפלגת 'יהדות התורה' עוזרת לנו אבל אנחנו רוצים שיהיו קטעים וצחוקים' והם אומרים לנו שיצביעו לנו".

כנפו הוסיף: "אני בטוח שבחור ישיבה שהוא פתוח ולא נעול עכשיו יצביע לנו". לטענתו "אף רב לא יצא נגדנו במשך שנתיים". משכך הוא סבור כי אין כל מניעה לתלמיד ישיבה לבחור במפלגתם.

בשביל מה אתם צריכים את כל זה? שאלנו וכנפו השיב: "מחוץ למערכת הבחירות אנחנו שולחים למשרד החינוך בקשות שיכניסו לבתי הספר חומרים על רבי נחמן מברסלב אך הם לא עושים זאת והנושא יכול להיפתר רק דרך הכנסת, לכן הנושא הזה שווה לי המון ובנוסף אני רוצה שיהיה כאן טוב. אנחנו חיים את המצוקה".

במהלך הראיון סיפר שרון כי בעבר נגזר עליו קלון ללא מאסר בפועל. "לפני כמה שנים וטרם חזרתי בתשובה ובמהלך חיפוש משטרתי ברכב נמצאו סמים קלים". בנושא הזה דעתו נחרצת: "אנחנו נגד זה כי אני יודע שזה לא עושה טוב אך אנחנו לא בעד להפליל אדם בנושא".

האם אחד מחברי המפלגה עישן סמים קלים? שאלנו, וכנפו התחמק. "אני לא יודע מה קורה בחדרי חדרים ולא נכנס לזה. אני לא רואה בזה משהו שאדם היה פסול בעיניי בגללו".

יועציו של השר לשעבר משה כחלון חשבו על הכול בדרכם לריצה בבחירות הקרובות אך את הקושי הבא הם כנראה לא לקחו בחשבון. מפלגת "כולנו חברים נ נח" מסרבת לאשר לכחלון לקרוא לשם מפלגתו "כולנו" וזאת משום שהשם כבר ברשותם.

הקושי מתחיל בסעיף 8 לחוק המפלגות שקובע בין היתר כי מפלגה לא יכולה לרוץ בבחירות בשם שנלקח כבר על ידי מפלגה אחרת שרצה בבחירות הקודמות. כך נמשל באופן תיאורטי אם אדם ירצה לפתוח מפלגה בשם "הליכוד החדש" הוא יצטרך לבקש את אישור מפלגת הליכוד.

כעת כנפו מסביר את הסיבה להתנגדותם: "אנחנו לא רבנו איתו והוא לא רב איתנו. הוא פשוט רוצה להשתמש בשם. לי מפריע שבפתקים שלו יהיה כתוב השם שלנו משום שאנחנו מפלגה קטנה ואנחנו עובדים על מספר קולות ופחות על מספר מנדטים ולכן כל אדם שבחר ברעיון שלנו הזה מחזק אותי ואם אדע שיש סיכוי שאלף אנשים הצביעו לו בטעות בגלל השם זה הורס לנו".

"איך הוא יקבל את השם? שיהיה איתנו בקשר", מציע כנפו לכחלון, "הוא אפילו לא יצר איתנו קשר. יש לנו הרבה דרישות אך אנחנו נראה מה הוא יכול לעזור לעם ישראל". הוסיף.

ממפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון, נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הנושא נבדק גם על ידי הגורמים המקצועיים וגם על ידי חוות דעת משפטית והתקבלו כל האישורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר