האלוף רן גורן: 'הכלת' התקרית - נכונה

האלוף המיל' רם גורן אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי נכון 'להכיל' את האירוע בצפון: "זו הייתה תגובה שלהם ואנחנו הגבנו על התגובה, אבל עכשיו צריך להרגיע את השטח" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלוף במיל' רם גורן ("Ran Goren" מאת Ran Goren - received by mail - otrs. מתפרסם לפי רישיון CC BY-SA 3.0)

יממה לאחר התרחשות התקרית החמורה בהר דוב בה נהרגו שני חיילים ונפצעו שבעה, בכירים לשעבר בצה"ל מסכימים עם ההחלטה כי אין צורך להיגרר לתגובה קשה משום שהיא עשויה להוביל את ישראל למלחמה נוספת מול ארגון הטרור חיזבאללה שנטל אחריות על הפיגוע.

האלוף (במיל') רן גורן, סגן מפקד חיל האוויר וראש אגף כוח אדם לשעבר בצה"ל, אומר ל"כיכר השבת" כי "צריך להשליט סדר בצפון ולא לדרדר את העימות ללחימה אינטנסיבית או למלחמה של ממש בנוסח של מלחמת לבנון השנייה ב-2006".

הקצין הבכיר לשעבר אומר כי "צריך להכיל את הפגיעה שחטפנו לצערי" משום ש"זו הייתה תגובה שלהם ואנחנו הגבנו על התגובה, אבל עכשיו צריך להרגיע ולמיטב הבנתי זה האינטרס גם של הצד השני".

פרשנים צבאיים סבורים כי במידה וישראל לא תגיב באופן הנחרץ ביותר לתקריות חמורות כפי שקרה בהר דוב, ארגון הטרור חיזבאללה יבצע אירועים נוספים כאלה כשגרה. האלוף גורן סבור אחרת. "חיזבאללה לא ייקח זאת כשגרה משום שהוא יודע שאם המצב הזה יהפוך לשגרה ישראל לא תשב בשקט".

לדבריו, "יש כאן מאזן אימה במובן שגם הצד החלש שיכול לפגוע ולשבש חיים של אוכלוסייה אזרחית אז יש לו עוצמה על ישראל אבל אין לו אינטרס היום כשהוא שקוע עמוק בבוץ הסורי לפתוח חזית שלמה נוספת. לכן להערכתי הפעולה הזאת מצד חיזבאללה הייתה תגובה על הפעולה שלנו ואין כוונה להפוך זאת לשגרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר