בית המשפט בארה"ב קבע: גומא אגייאר מת

ביהמ"ש בארה"ב קבע כי גומא אגייאר, אחד מהפילנתרופים הגדולים שהיו בישראל שנעלם לפני כשנתיים וחצי באופן מסתורי, מת. ביהמ"ש בישראל יצטרך לאשר את ההכרזה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גומא אגייאר, ארכיון (צילום: יוסי פורמנסקי)

לאחר כשנתיים וחצי מאז היעלמותו המסתורית בלב ים, הוכרז המיליונר גומא אגייאר, כמת על ידי שופט בית המשפט המחוזי בפלורידה, זאת בעקבות עתירה משותפת של אלמנתו ג'יימי ואמו אלן.

השתיים אמנם נמצאות במאבק מתמשך בבית המשפט על הזכות לצוואתו, אך הן שמו בצד את המחלוקות על מנת להגיש את העתירה המשותפת. לאחר שני שימועים, השופט מארק ספייסר אישר את בקשתן. כעת בית משפט בישראל, כאן יש לאגייאר נכסים רבים, יצטרך לאשר את הקביעה בכדי לשחרר את הנכסים.

אגייאר נולד בסוף שנות השבעים בברזיל לאם יהודיה וגדל שם כנוצרי. כשהיה בן שנתיים עברו הוריו לארצות הברית והשתקעו בפלורידה. בגיל 26 פגש אגייאר את הרב טוביה זינגר שהחזיר אותו ליהדות.

לאחר מכן הקים אגייאר חברת אנרגיה יחד עם דודו תומאס קפלן. החברה מצאה מצבור עצום של גז טבעי ונפט בטקסס ובשנת 2007 נמכרה תמורת שניים וחצי מיליארד דולר.

הערכות שונות שפורסמו אמדו את הונו ב-100 עד 200 מיליון דולר, אך אגייאר טען בראיון ב-2009 כי הונו מוערך בלמעלה ממיליארד דולר.

אגייאר עלה לישראל ובמהרה נהפך לאחד הפילנתרופים הגדולים שהיו כאן אי פעם. במקביל, הוא פרס את חסותו של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל והפך בכך לאחת הדמויות המוכרות בארץ.

בתחילת 2010 אושפז אגייאר בכפייה בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל", זאת לאחר שסיפר בראיון כי נפגש עם החייל גלעד שליט, שהיה אז בשבי החמאס בעזה.

כאמור, לפני כשנתיים וחצי הוא יצא לבדו עם סירה שהיתה ברשותו לשיט בים ביום סוער במיוחד. לאחר מכן נמצאה הסירה כשהיא נטושה על החוף. עד היום לא ידוע בדיוק מה התרחש על הסירה ואיך הוא נעלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר