יצחק מאיר בקליפ מיוחד: "י-ה אכסוף" • צפו

יצחק מאיר ומקהלת מלכות מפתיעים בקליפ מושקע של הפיוט החסידי המזוהה ביותר עם יצירתו: י-ה אכסוף. הפעם, מאיר בחר לאגד את מיטב הלחנים שיצאו במהלך השנים לפיוט • צפו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום ודיאו: לירן שמש; הפקה: אביגדור מאיר)

לכבוד צאת מארז השבת שלו, מפתיע יצחק מאיר בקליפ מושקע של הפיוט החסידי המזוהה ביותר עם יצירתו: י-ה אכסוף.

הפעם, מאיר לא שר את השיר במנגינה המסורתית הידועה, אלא בחר לאגד את מיטב הלחנים שיצאו במהלך השנים לפיוט.

הבית הפותח מושר בלחנו של הרב יוסף צבי ברייער, מלחין חצר חסידות בעלזא. הבית השני בלחנו של יהודה גרין. הבית השלישי בלחן הפופולארי של אלי ביר והבית החותם בלחנו העליז של פינקי וובר שלרגל ההפקה הולבש כאן במילים חדשות.

מארז השבת המהודר אוגד בתוכו את ארבעת אלבומי השבת שהוציא יצחק מאיר ושנמכרו עד כה בעשרות אלפי עותקים: 'נשמות חדשות' 'עתיקא קדישא 1' 'עתיקא קדישא 2' ו'זעיר אנפין'. באלבומים אלו שיתף פעולה מאיר עם אמנים ידועי שם: דוד ד׳אור, אהרון רזאל, יוסי גיל, אבי בניון, יוסף קרדונר ועוד.

"כששואלים אותי מדוע בחרתי בשם 'י-ה אכסוף המאוחד'?", מספר יצחק מאיר, "אני משיב: מאוחד, כי הוא מאחד בתוכו פסיפס מרהיב של אמנים וזמרים שבאים מקהלים שונים. מאוחד, כי הוא מאגד בתוכו את מגוון הלחנים החדשים שיצאו לפיוט הנפלא הזה. מאוחד, כי לנגינה ולמוזיקה יש את הסגולה המיוחדת לייצר הרמוניה ואחדות בין כול קצוות הקשת היהודית. דתיים ושאינם דתיים. חרדיים ולאומיים. אשכנזים וספרדים".

העיבוד: בני לאופר. קולות: מקהלת מלכות בנצחו של פנחס ביכלר. סולן: מוטי ויזל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר