כך חוסל עימאד מורנייה

"הסי-אי-איי דיווח והמוסד הפעיל את הפצצה בדמשק"

7 שנים לאחר שמפקד חיזבאללה עימאד מורניה חוסל, מתפרסמים שני תחקירים, של ה'ניוזוויק' ושל ה'וושינגטון פוסט' הטוענים כי הפעולה בוצעה בשיתוף פעולה מלא של המוסד הישראלי וה-CIA האמריקני. אז מי זיהה את מורניה, מי החדיר את הפצצה לדמשק ומי לחץ על הכפתור? שני התחקירים (אקטואליה)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
(מורנייה, הבן והאב)

חיסול ממוקד: כשבוע אחרי שג'יהאד מורניה, חוסל בסוריה, ולקראת שבע שנים לחיסול אביו מפקד החיזבאללה עימאד מורניה, מתפרסמים בארה"ב שני תחקירים עיתונאיים, כיצד בוצע החיסול של מורניה האב.

מי שמפרסמים את התחקירים הם ג'ף סטיין מהניוזוויק ואדם גולדמן מהוושינגטון פוסט. שמציגים כל אחד גירסה מעט שונה, אך הצד השווה שבהם הוא כי בניגוד למה שחשבו עד היום, כי רק המוסד הישראלי היה מעורב בפעולה, מתברר כי ה-CIA האמריקני נטל חלק פעיל ויתכן שאף מוביל בחיסול.

החיסול בוצע כך: באחד הלילות של אמצע חודש פברואר 2008, יצא מורניה לאכול במסעדה, כשיצא ממנה חלף ליד ג'יפ, שבגלגל הרזרבי שלו הוטמנה פצצה, ברגע שמורניה עבר ליד הרכב, הופעלה הפצצה והוא נהרג במקום.

לפי גירסת הניוזוויק, המפורטת יותר, מי שהחדיר את הפצצה לסוריה היו האמריקנים, שני סוכנים האחד ישראלי והשני אמריקני נכחו בשטח, הישראלי זיהה את מורניה, ועמיתו הפעיל את הפצצה.

לגירסת הוושינגטון פוסט, מי שהפעיל את הפצצה היו סוכני מוסד שישבו במטה בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר