כתב אישום נגד ערבי ישראלי מנצרת: הצטרף לדאעש ונפצע

פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד מהראן יוסף חכמי ח'אלדי, ערבי ישראלי תושב נצרת בן 20, שהתגייס לדאעש ולחם בסוריה ובעראק שם נפצע באורח קשה וחזר (חדשות)

דודי סילבר | כיכר השבת |
לוחמי דאעש (צילום מסך)

הותר לפרסום: שוב נעצר בפעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, ערבי אזרח ישראל, שהצטרף לארגון הטרור המדינה האסלאמית - דאע"ש.

הערבי, מהראן יוסף חכמי ח'אלדי, בן 20, תושב נצרת, נעצר ב-10.1.2015, בנמל התעופה בן גוריון, כששב מזירות הלחימה בסוריה ובעיראק.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי הודה, כי טרם יציאתו נחשף לתכנים וסרטונים באינטרנט של דאעש, מהם הושפע עמוקות. עוד עלה בחקירתו, כי בתחילת אוקטובר 2014 הוא יצא לתורכיה, ולאחר שיצר שם קשר בפייסבוק עם פעיל של דאעש, הונחה כיצד לעבור את הגבול לסוריה, בסיועו של מבריח מטעמו של דאעש.

לאחר שחצה את הגבול, הגיע ח'אלדי לנציגות של הארגון, והועבר למחנה קליטה, שם פגש שלושה ערבים ישראלים תושבי יפיע. לאחר שלושה שבועות במחנה הקליטה, במהלכם עבר ח'אלדי אימוני כושר גופני, שיעורים עיוניים באמל"ח וביצע שמירות, הוא קיבל 'כתב הצבה', כיתר המגויסים במקום.

ח'אלדי, שביקש להתנדב לשירות ביחידה מיוחדת, הוצב בעיראק בבסיס באזור פלוג'ה, שם עבר הכשרה מזורזת בתפעול אמל"ח, לאחריה נשלח להשתתף בלחימה. ח'אלדי השתתף בכחמישה קרבות באזור פלוג'ה, ובמהלך הקרב האחרון בו השתתף, במסגרתו עסק הלכה למעשה בהטמנת מטענים כנגד כוחות שיעיים, הוא נפצע קשה, ככל הנראה, במהלך תקיפה אווירת של כוחות הקואליציה. חלק מחבריו לכוח הלחימה נהרגו.

ח'אלדי פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בפלוג'ה, שנמצא בשליטת דאעש, ולאחר כשלושה שבועות של החלמה והתאוששות קיבל אשרה מיוחדת לשוב לסוריה, כדי להיפגש עם בני משפחתו.

בשב"כ מציינים כי במקרה זה, כמו גם במקרים של ישראלים אחרים, שיצאו ללחימה בסוריה, עלה כי החשיפה של צעירים לתכנים וסרטונים של דאעש, ברשת האינטרנט, היא תופעה מסוכנת ובעלת השלכות מרחיקות לכת.

היום (ראשון), הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בנצרת, כנגד ח'אלדי, בעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי חוקית, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים, יציאה לחו"ל שלא כדין ואיסור פעולה ברכוש טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר