אבל ב"נחלת משה": הגאון רבי בן ציון פלמן זצ"ל

הבוקר נפטר בפתאומיות הגאון הרב בן ציון פלמן מחשובי תלמידי החכמים בבני ברק ורבה ומייסדה של קהילת "נחלת משה" במרכז העיר, זמן קצר לאחר שחש ברע והתמוטט (דיין אמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון פלמן זצ"ל (צילום: אברימי ברגר)

ברוך דיין האמת: הבוקר (ראשון) נפטר בפתאומיות הגאון הרב בן ציון פלמן מחשובי תלמידי החכמים בבני ברק ורבה ומייסדה של קהילת "נחלת משה" במרכז העיר.

הרב פלמן נולד לאביו הרב רבי שמואל לפני כשמונים שנה. כבר בצעירותו נודע בשקידתו המופלאה ובהתמדתו הרבה.

במהלך עשרות השנים האחרונות כדיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ ולאחר מכן נשלח על ידו ועל-ידי מרן הגרא"מ שך זצ"ל לייסד את קהילת נחלת משה אותה ניהל ביד רמה עד יום פטירתו.

הרב פלמן זצ"ל מסר שיעורים קבועים בפני מאות מבני הקהילה בשבתות כמו גם בימות החול. כמו כן ייסד בית הוראה בו השיבו מו"צים חשובים מטעמו לשאלות בני הקהילה.

"הרב זצ"ל היה אהוב על כולם", סופד לו אחד מבני הקהילה שהיה מקורב אליו, ומספר: "הוא היה עוזר בחשאי לכל מי שהיה זקוק לעזרה וסיוע והכל עשה בהצנע לכת. אפשר להגדיר אותו האבא הרוחני שלנו, של הקהילה כולה. הוא היה מקורב לכל גדולי ישראל ואף זכה שספריו התורניים "שלמי תודה" יעלו על שולחנם תדיר".

בשבת האחרונה מסר הרב פלמן זצ"ל שיעורים בבית המדרש נחלת משה בהשתתפות מאות מבני הקהילה ומתלמידיו.

הבוקר לאחר תפילת שחרית חש לפתע ברע, שב לביתו שם התמוטט, כוחות צוותי ההצלה שהגיעו למקום ניסו לבצע פעולות החייאה ממושכות אולם לדאבון לב הן לא צלחו ורופא נאלץ לקבוע את מותו.

"זו היא אבדה גדולה למשפחה ולקהילה", אומר בצער אחד המתפללים.

הלוויה תצא בשעה 13:30 מביתו רחוב זוננפלד 10 בבני ברק, ובשעה 14:00 מבית הכנסת "נחלת משה" ברחוב מלצר בדרכה לבית החיים פוניבז', שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר