הרמטכ"ל בני גנץ: "לא יכולים להרשות לעצמינו שהזירה הצפונית תהיה פעילה"

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, נשא היום נאום בו התייחס לנושאים הביטחוניים העומדים על סדר היום. "לא יכולים להרשות שהזירה הצפונית תהיה פעילה בפעילות טרור נגדנו" (ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בני גנץ הבוקר (פלאש90)

מסכם קדנציה: שבועיים לפני שחרורו מצה"ל הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, התייחס הבוקר (ראשון) ללא מעט מהנושאים העומדים על סדר היום הביטחוני של מדינת ישראל. בדברים שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה בכנס לזכרו של אמנון ליפקין שחק ז"ל.

"אומר זאת בזהירות, מכיוון שאנחנו לפני בחירות, אין ספק שהנושא הזה הוא מאוד חשוב לנו ואני מניח שימצאו דרך להתמודד איתו", הקדים גנץ.

הרמטכ"ל לא חסך דברי ביקורת מיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר כי "הבריחה של אבו מאזן קדימה היא בריחה מאחריות והפרטה של העניין לזירה הבינלאומית".

כמה ימים אחרי התקרית הקשה בהר דוב בה נהרג שני חיילים אמר גנץ: "אנחנו ערוכים ודרוכים. עסקנו בהתפתחויות האחרונות כל סוף השבוע, ונמשיך כך גם בימים הקרובים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו שהזירה הצפונית תהיה פעילה בפועל עם פעילות טרור נגדנו".

בהתייחסו למצרים אמר הרמטכ"ל: "עבד אל-פתח א-סיסי סוגר שנה למהפכה. הוא אותגר ביומיים האחרונים עם פיגוע גדול ונראה שהוא מייצב את מצרים כשחקן מרכזי. כל הדופן של מצרים ודרומה הולכת להיות משמעותית. אם יפתח נתיב בתעלת סואץ נכונו לנו סוגיות אסטרטגיות במרחב הזה".

בסיום דבריו בנושא זה עבר הרמטכ"ל לתקוף במרומז את המו"מ הכושל עם הפלסטינים ואמר כי "כל אחד יודע להגיד שהמאבק הפלסטיני הוא החשוב ביותר, יש מעין מכוון שלילי לכיווננו. אין בזה יותר מתירוץ אסטרטגי, אבל זה חשוב לנו, חשוב ליחסינו בעולם. העולם לא יוכל להרשות לעצמו שלא להתערב, ייתכן ואנחנו חושבים שאלו סכסוכים מקומיים אך הם יתערבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר