פנייה לשרי הממשלה: מנו מפכ"ל חדש למשטרה

על רקע המשבר במשטרת ישראל, קוראת 'התנועה למשילות ודמוקרטיה' לשרי הממשלה להתעלם מהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין המגבילה מינוי מפכ"ל (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המפכ"ל יונחן דנינו עם השר יצחק אהרונוביץ' (Miriam Alster/Flash90)

על רקע המשבר במשטרת ישראל ובעקבות אמירתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כי "אי אפשר לשתק מדינה", קוראת 'התנועה למשילות ודמוקרטיה' להתעלם מהנחיית היועץ המשפטי לממשלה המגבילה מינוי מפכ"ל חדש. בתנועה מאיימים כי אם הממשלה לא תעשה כן היא תעתור לבג"ץ.

בחודש שעבר אסר היועץ המשפטי לממשלה על השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להתחיל את התהליכים למינוי מפכ"ל חדש למשטרת ישראל בגלל שלדעתו של ויינשטיין יש להימנע מצעדים כאלה בתקופת בחירות.

התנועה למשילות ודמוקרטיה שסירבה לקבל את עמדת היועץ בקשר לכלל ההנחיות פונה כעת לשרי הממשלה בדרישה שיתחילו באיתור מפכ"ל חרף הנחיית היועמ"ש.

בתחילת השבוע קיבלה עמדת התנועה רוח גבית מנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כאשר בדיון על עתירת התנועה למשילות נגד הנחיות משרד המשפטים היא מתחה ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה ואמרה לו כי "אי אפשר לשתק מדינה ואי אפשר לשתק מערכות. בטח כשיש בחירות כל שני וחמישי".

בפניית התנועה לשרי הממשלה נטען כי "אין ספק שמינוי מפכ"ל הינו צו השעה ואיוש התפקיד הינו חיוני. מינוי ממלא מקום למפכ"ל כאשר צמרת המשטרה נמצאת בכאוס מוחלט בשל החקירות ופרישת מספר רב של ניצבים, רק יעכב את הזמן שייקח למשטרה להתאושש מהטלטלה העוברת עליה".

מנכ"ל התנועה למשילות ודמוקרטיה יהודה עמרני מסביר כי הפנייה לשרי הממשלה בבקשה למנות מפכ"ל באה על רקע הטלטלה בצמרת הפיקוד של המשטרה. "הקפאת הליכי מינוי מפכ"ל בתקופה כה קשה עבור המשטרה היא מכה אנושה לארגון ופוגעת בתפקודו כממונה על שמירת החוק במדינה. זה פוגע בציבור באופן ישיר ומזיק מאד למשטרה שמצויה גם כך בתקופה מהקשות בתולדותיה", אומר עמרני.

יצוין כי עתירה שהגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה נמחקה לבסוף בהמלצת השופטים אך מלבד הביקורת שהטיחה הנשיאה נאור ביועץ המשפטי לממשלה אמרה לתנועה כי שערי בית משפט זה פתוחים אם תחליט לעתור אודות מקרה מסויים בו מוקפא מינוי או תהליך ציבורי אחר.

עו"ד התנועה שמחה רוטמן אומר כי הגבלה על מינוי מפכ"ל מצד היועץ "היא דוגמא מצוינת למקרה פרטני, בו הנחיית היועץ משתקת את המדינה. בית המשפט והנשיאה נאור אמרו בקול ברור שלא ניתן לשתק מדינה שלמה. טוב יעשה היועץ אם יבטל את הנחייתו וטוב יעשו ראש הממשלה והשר לביטחון פנים אם יפעלו במלוא המרץ לאיוש משרת המפכ"ל, למרות הנחיית היועץ". רוטמן מציין כי הנחיות היועץ שגוזרות שיתוק על הממשלה בתקופת בחירות ניתנו בחוסר סמכות ובלי מקור בחוק.

הפנייה שנשלחה לשרים הופנתה גם ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין שיצטרך להחליט בימים הקרובים אם לחזור בו מהנחייתו הנוגעת למינוי מפכ"ל כדרישת התנועה או להתמודד עם ההנחיה בבג"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר