ניסים זאב: "הבעיה היא דרעי, אבל אשאר נאמן לתנועה"

לאחר שהודח מתנועת ש"ס, מצהיר ח"כ ניסים זאב כי הוא נשאר בש"ס, מקבל עליו את החלטת המועצת אך תקף את היו"ר אריה דרעי. וגם, האם יגיש תביעה בבית דין? האזינו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ ניסים זאב (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015: ימים ספורים לאחר שהודח מתפקידו כח"כ מטעם ש"ס, פותח ח"כ ניסים זאב את הקלפים. הוא מסרב לתקוף את מועצת חכמי התורה שהדיחה אותו, הוא גם מגן על תנועת ש"ס, אך מנגד הוא בוחר לתקוף את יו"ר המפלגה אריה דרעי.

בראיון למרדכי לביא ב'קול ברמה' אומר זאב: "כשמדברים על אמונת חכמים, אדם שנמצא בדיוק בניסיון, בפרט אנשי ציבור כמונו, חייבים להוכיח זאת הלכה למעשה, ואני חושב שזהו הדוגמה לכל עולם התורה, זו דוגמה קלאסית, לענות בדיוק 'ככל אשר יורוך'".

"אין לי כעס על התנועה", מדגיש זאב: "ודאי לא על הרבנים שעומדים מאחורי התנועה. זכות יש לאריה שיש לו אנשים צדיקים, כמו דוד אזולאי, ושאר חברי הכנסת, אלה אנשים יקרים, הוא עשה את הדבר הכי נכון שהשאיר את האנשים האלו במקומם".

זאב תוקף ואומר: "הבעיה היא דרעי, לא ש"ס. בדיוק זו הנקודה, הבעייה היא לא התנועה, הבעייה היא שהקמתי אותה בעשר אצבעותי בשנות השמונים, ב"ה זכינו להקים תנועה תפארת עם ישראל".

זאב סיפר על הימים שלדבריו הקים בהם את ש"ס: "מרן בא ללשכתי בעיריית ירושלים וביקש ממני שני דברים. ביקש ממני שאני יוותר על המועמדות שלי לכנסת, מרן ביקש את הפיקדון שאני אעביר לו, עשיתי זאת בשמחה ובאהבה. דבר שני הוא ביקש ממני להשתמש בש"ס. אסור למחוק את ההיסטוריה הזאת".

"אריה דרעי לפני שנתיים אמר 'חוזרים הבייתה', שמחנו לקבל אותו, והיום הוא מגרש אותי מהבית שלי", תקף זאב, "מישהו שמע אותי, את אשר על ליבי? לא יכול להיות שעד היום האחרון אריה כותב לי בסמס 'מכובדי, רבי ניסים זאב, אין שום דאגה', הוא נתן לי תחושה שאפשר לסמוך עליו, אני סמכתי עליו, אולי הוטעתי, חידדתי את זה יותר גם בטלפון".

ח"כ ניסים זאב מצהיר במהלך הראיון: "אני לא פרשתי מש"ס, אני לא פרשתי מהתנועה, התנועה לא פרשה ממני. אחרי הבחירות אני מתכוון באמת להחזיר את הזכות שלי בתנועה הזאת. שלא יהיה חשש שזה שאני לא מכהן כחבר כנסת אני סיימתי את התפקיד שלי בתנועת ש"ס, אני אלחם לקבל את אותה תנועה שהקמתי ברמ"ח אברי, בעזרת ה', אני לא הולך לאף תנועה אחרת, זה הבית שלי - זה המקום שלי".

זאב הוסיף ואמר: "הייתי הולך למועצת חכמי התורה, דיון מעמיק בנושא הזה, הייתי מנסה לשכנע אותם. דיברתי עם רבנים חשובים ודיינים, דווקא מבית מרן שמשרתים כדיינים, וראש הדיינים אמר לי 'אני מציע לך שאם יהיה ניסיון כזה תבוא לבית הדין ותבקש עיכוב', לצערי הרב לא היה לי אפילו את הזמן הזה. אני רוצה לומר, כל אדם בכל משפט, אפילו אחרוני העבריינים יש לו זכות שימוע".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר