חברון: הוכנס ספר תורה לזכר האדמו"ר מפארציווא

85 שנה אחרי פטירת האדמו"ר מפארציווא זצ"ל, חסידיו קיימו את צוואתו והכניסו ספר תורה לעילוי נשמתו. את המשך צוואתו להקים בית מדרש בחברון טרם קיימו החסידים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דו כץ)

שמונים וחמש שנה אחרי פטירת האדמו"ר מפארציווא זצ"ל, חסידיו קיימו את צוואתו והכניסו ספר תורה לעילוי נשמתו. את המשך צוואתו להקים בית מדרש בחברון טרם קיימו החסידים.

רבי נתן דוד רבינוביץ מפארציווא זצ"ל שהלך לעולמו בשנת 1930, היה אדמו"ר של חצר חסידית בעיר פרצ'ב, שהייתה ענף מחסידות ביאלא, דור חמישי, בן אחר בן, ליהודי הקדוש מפשיסחה. בצוואתו הידועה שהתפרסמה בשנת 1930 בוורשא ציווה האדמו"ר ליורשיו שיפרישו סכום כסף לקנות חלקת אדמה בעיר חברון בארץ ישראל ובבוא הזמן יקימו מנין חסידי ובית כנסת על שמו.

טקס הכנסת ספר התורה התקיים ביום ההילולא של האדמו"ר בהשתתפות נכדיו, בני משפחה וחברים. הספר הוכנס למערת המכפלה בעיר חברון ובעתיד הקרוב יועבר לבית המדרש החדש של קהילת חב"ד במרכז גוטניק, הצמוד למערת המכפלה.

סיום כתיבת הספר נערך במערת המכפלה ומשם יצאו המשתתפים בשירה וריקודים לעבר מרכז גוטניק וסיימו בסעודת מצווה.

במהלך האירוע, דיבר נכדו של האדמו"ר, מר דוד רבינוביץ ואמר כי "הגשמת החלום של ביצוע צוואתו הקדושה של הסבא מחברת את המשפחה, החברים והציבור בחברון לחוט משולש של התורה הקדושה, עם ישראל וארץ ישראל - שלא במהרה ינתק, ואדרבה ילך ויתחזק".

הרב דני כהן, שליח חב"ד בעיר חברון בירך על הכנסת ספר התורה החדש ואמר כי "בקשת האדמו"ר בצוואתו לקיים בית תפילה בחברון לאותם המתנהגים ומתפללים כפי תורת והנהגות הבעל שם טוב, ריגשה אותו באופן מיוחד והוא שמח על ההזדמנות להכניס את ספר התורה לבית המדרש של קהילת חב"ד בעיר".

כאמור, בצוואתו הידועה שהתפרסמה ב-1930 בוורשא כתב האדמו"ר "באם לא אקנה בחיי אז יפרשו ממוני בעוד שיש חית בגוף איזה סכום שיהיה מספיק לקנות נחלה קטנה על שמי בעיר הקדושה חברון והבית הזה יהיה לבית תפלה ובית ועד לחכמים ללמוד, לאותם המתנהגים ומתפללים כפי תורת והנהגות הבעל שם טוב ויקרא הבית על שמי חרות על הלוחות בפנים ובחוץ".

האדמור מפארציווא. צילום: אריאל פלמון
צילום: דוד כץ
צילום: דוד כץ
צילום: דוד כץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר