חילול השם בפוניבז'

נצ"מ שמעון לביא: "נעשה הכל לעצור את האלימות"

האלימות בישיבת פוניבז' לא פוסקת והחילול ה' בעקבותיה. ממ"ז דן, נצ"מ שמעון לביא, בשיחה עם "כיכר השבת" מדבר על המעצרים בישיבה, הביקורת שהטיח נגדם בית המשפט, הכבוד שהוא רוחש לפוניבז' וקורא למנהיגי הצדדים לגלות אחריות להתנהגות נאותה של התלמידים ומבהיר: 'נעצור את האלימות' (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת פוניבז' (צילום: ארכיון כיכר השבת)

האלימות בישיבת פוניבז' הגיעה בימים האחרונים לשיאים חדשים כאשר קו אדום נחצה בתקיפות ההדדיות של שני הפלגים היריבים. השיא היה בפשיטה של כוח משטרה גדול על מבנה הישיבה וביצוע מעצרים של כ-30 מתלמידי הישיבה, כשהדבר גרר גל של גרימת נזק בחדרי הפנימיה כמו גם שיבושים והפרעות בתפילת ערבית.

מי שהיה אחראי ישירות לגל המעצרים הינו נצ"מ שמעון לביא, ממ"ר דן, המקפיד בדרך כלל לשמור על קשר הדוק עם מנהיגי שני הפלגים אולם הפעם, לדבריו בשיחה עם "כיכר השבת", הוקדשה הסאה והיה צורך חיוני לפעול.

לביא הודף את הטענות כאילו "שיתף פעולה" רק עם מחנה השונאים וגם מגיב לביקורת בית המשפט שעירער על ביצוע המעצרים באישון ליל ובנוסף הוא משגר מסר חריף ונחרץ למנהיגי שני הפלגים הניצים.

לביא מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אנחנו המשטרה עושים את העבודה שלנו. אוכפים את החוק. אני באופן אישי מאוד מכבד את ישיבת פוניבז', ישיבה מכובדת, אבל אין מה לעשות, גם שם יש אירועי אלימות נקודתיים שצריך לטפל בהם במסגרת החוק וזה מה שעשינו ביום חמישי וזה מה שנעשה גם בעתיד".

"עם כל הכבוד לישיבה ויש כבוד רב, הרי שהיא לא אקס טריטוריה בתוככי מדינת ישראל וחלים עליה כל חוקי המדינה. בתוך הישיבה יש מספר תלמידים שסובלים מאלימות, השפלות וגרימות נזק והם פונים בבקשת סיוע למשטרה ומתפקידינו לתת את הסיוע והשירות לאותם תלמידים", מבהיר לביא.

במענה לשאלה האם העובדה כי המעצרים היו בעיקר ואולי רק מפלג המחבלים כמו גם העובדה שנדמה כי מישהו "מבפנים" שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה מגיב לביא: "תראה, קודם כל הרשימות שהיו בידינו הורכבו במשרדי החקירות של מרחב דן ולמעשה הדמויות היו אותם אנשים שכנגדם התעוררו חשדות למעשים פליליים. שום שם לא קיבלנו מאף גורם. גם הרשימה שפורסמה באמצעי התקשורת אינה רשימה משטרתית, זו רשימה מפוברקת לחלוטין. אם זאת ראוי לציין מאחר ואיננו מכירים את מרבית החשודים וחלקם הגדול היו ללא תעודות זהות, קיבלנו סיוע בהצבעה על חלק קטן מהחשודים".

העובדה שנעצרו רק "מחבלים" לא אומרת שהייתם חד צדדיים?

"עצרנו בסך הכל 30, רובם אכן מהמחבלים, אבל היו גם מהצד השני כולל שני מנהלי הישיבות שעוכבו לחקירה. הסיבה לכך הינה שצד אחיד הגיש עתירות פליליות ואילו הצד השני לצערי לא נקט בגישה הזאת. למעט 2 תלונות שהוגשו מצד תלמידי הרב מרקוביץ לא קיבלנו תלונות נוספות ובעקבותם אכן נעצרו מספר חשודים".

אבל העובדה שבסופו של דבר בית המשפט זרק אתכם מכל המדרגות, איך אתה רואה זאת?

"תראה, מדובר בעבירות של תקיפה, גרימת נזק והשגת גבול. מרבית התלונות למעשה נפתחו לפני מספר חודשים מיום המעצרים. האמירה של השופט היתה מדוע המעצר היה כזה מאוחר ולא בסמוך למועד העבירה והתשובה שלי שאם כל הכבוד, שכדי לבצע מעצרים בפוניבז', צריך להיערך מראש. לרכז כוח על כל המשמעויות של הדבר.

"מבחינתי מה שחשוב זה המסר. והמסר הוא לתלמידי שתי הישיבות, שני הפלגים, וגם למי שמנהיג אותם: משטרת ישראל לא תתפשר בעניין האלימות. נעשה הכל כדי שהיא תיפסק. אני קורא למנהיגי הצדדים לגלות אחריות מלאה לא רק ללימוד תורה אלא גם להתנהגות נאותה בתוך הישיבה ומי שלא יממש את האחריות שלו, אז האחריות תשיג אותו ותפגע בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר