חרפה

אלימותם אמנותם: עשרות התעמתו בפוניבז'

עוד ערב משפיל בישיבה המפורסמת: עשרות תלמידי ישיבה השתתפו בעימותים אלימים בין פלג 'השונאים' לפלג 'המחבלים' בקרב על השליטה בישיבה. מוקדם יותר טענו 'המחבלים' כי הרב יוסי כהנמן, אישיות מוכרת ממחנה 'השונאים' הכה את הגר"ש מרקוביץ, מה שהוכחש במקום על ידי הפלג השני. אלימות גם בפנימיה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פוניבז', הלילה (צילום: ישראל כהן)

שוב סוער בגבעת הישיבה: פלג 'המחבלים' טען הערב (ראשון) כי ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ הותקף הערב (ראשון) באלימות על ידי אחיינו הרב יוסי כהנמן, בנו של נשיא ישיבת "השונאים" הגאון רבי אליעזר כהנמן. גורמים בפלג "השונאים" הכחישו במיידית את הדברים.

התקרית התרחשה במהלכו של ערב סוער בגבעה, שהחל בניסיון היומי של פלג 'המחבלים' להשתלט על עמוד התפילה בהיכל הישיבה. לאחר מכן, המחבלים ניסו להשתלט על פנימיית נווה שלום ובתגובה יצאו 'שונאים' והתיזו גז מדמיע. מאות בחורים התגוששו במקום ועשרות נפגעו.

מדוברות מרחב דן במשטרה נמסר: "התקבל דיווח על קטטה המונית בישיבה בבני ברק. כוחות גדולים של מרחב דן הגיעו למקום. כרגע המקום שקט ללא מתקוטטים וללא נפגעים או עצורים. כוחות המשטרה כעת מתחקרים את הנוכחים במקום לקבל תמונת מצב לגבי הדיווח שנמסר אודות הקטטה".

בפלג המחבלים סיפרו: "בעת שראש הישיבה הגר”ש מרקוביץ שוחח בלימוד עם עשרות מתלמידיו ברחבת הישיבה ניגש אליו אחיינו (הרב) יוסי בן הגר”א כהנמן ודחף את ראש הישיבה ואף הכה בו. תלמידי ראש הישיבה ניסו להדוף אותו אך ללא הצלחה".

"ראש הישיבה שוחח בלימוד עם הבחורים כהמשך לשיעור כללי, לפתע הגיע הרב כהנמן ופגע בכל התלמידים מסביב ובראש הישיבה עצמו, המעשה הזה בלתי נתפס והבחורים היו בהלם מוחלט, יש גבול כמה שנאה? ביזוי של כבוד התורה" אמר תלמיד בפלג "המחבלים". לדבריו: "ראש הישיבה נכנס לאחר האירוע למנוחה ברכבו ותלמידיו הגישו לו מים".

כזכור, שלושת בחורים מישיבת פוניבז' נעצרו בליל חמישי בעקבות האלימות בישיבה יחד עם כשלושים בחורים נוספים, כאשר מתוך השלושים רק השלושה התבררו כעריקים, מה שגרם למבוכה לא מועטה לפלג המחבלים בישיבה שדוגל באי התייצבות בלשכות הגיוס והתברר כי מרבית בחורי הפלג מתייצבים.

במעמד קבלת שבת, אמר הגר"ש מרקוביץ' כי "הבנים שלנו נמצאים עכשיו בבית הכלא, והסיבה היא על קידוש השם - על כך שהכריזו במסירות נפש שהם ימשיכו ללמוד תורה, ועולם התורה ימשיך ללמוד תורה, בלי שום הגבלה - בלי מכסות ובלי יעדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר