פרעות פוניבז'

הרב שמואל מרקוביץ' הגיש תלונה והאחיין התוקף נעצר

הרב שמואל מרקוביץ', ראש ישיבת פוניבז' של פלג "המחבלים", הגיש הלילה תלונה במשטרה נגד אחיינו בטענה שתקף אותו. לפנות בוקר, עצרה המשטרה את האחיין והיא צפויה לבקש להאריך את מעצרו. מפקד מרחב דן, נצ"מ שמעון לביא, מבהיר ל"כיכר השבת" כי טרם החליט על סגירת חלק ממבני הישיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל מרקובץ' (צילום: ארכיון כיכר השבת)

התפתחות בפרעות פוניבז': בשעות הלילה (שני) הגיש הגאון רבי שמואל מרקוביץ', ראש ישיבת פוניבז' של פלג "המחבלים", תלונה במשטרה נגד אחיינו בטענה שתקף אותו בשעות הערב אמש.

בעקבות כך עצרה המשטרה בשעה מוקדמת לפנות בוקר את בן המשפחה ובשעות הקרובות הוא יובא בפני שופט בבקשה להאריך את מעצרו.

נצ"מ שמעון לביא, מפקד מרחב דן, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לאחר שהרב מרקוביץ הגיש תלונה בוצע המעצר ואכן הבוקר הוא יובא לפני שופט".

לביא מוסיף לגבי האפשרות של סגירת חלק ממבני הישיבה כי מדובר ב‏אופצייה שקיימת על שולחנו, ובסמכותו כמפקד המרחב בלבד, אך לדבריו ינסה קודם חלופות אחרות.

דובר המשטרה מסר הבוקר כי "שוטרי מרחב דן עצרו לפנות בוקר תושב ב"ב יליד 1973 בחשד לתקיפה ואיומים של תושב העיר יליד 1947. ע"פ המיוחס לחשוד הנ"ל פגש בקורבן אמש ברחוב דסלר בעיר והפנה אליו איומים ואף תקף אותו על רקע סכסוך מתמשך שקיים בין הצדדים. החשוד יובא הבוקר לביהמש השלום בת"א לדיון בהארכת מעצרו".

כזכור, אמש החלו שוב המהומות בגבעת הישיבה לאחר שעל פי החשד תקף קרוב המשפחה הנמנה על פלג השונאים את דודו בשעה ששוחח עם תלמידי ישיבתו (פלג המחבלים).

צפו: אחד מנאומיו של הרב מרקוביץ' נגד "השונאים" ורבניהם (ארכיון כיכר השבת)

בנוסף ניסו בחורי פלג המחבלים לבצע השתלטות על אחת הפנימיות הנמצאת בחזקת הצד השני כאשר בתגובה פלג השונאים השתלטו על חדרים של המחבלים.

עימותים חריפים נרשמו במהלך תפילת ערבית כאשר לראשונה הצליח בחור מפלג המחבלים לגשת לעמוד התפילה מה שגרם לקיום שני מניני תפילת ערבית בהיכל הישיבה ובהמשך אף לקטטה הדדית ולזריקת סטנדרטים וחפצים נוספים.

בסוף השבוע שעבר עצרה המשטרה כשלושים בחורים מפלג המחבלים בחשד למעורבותם במעשה אלימות בישיבה. מרבית הבחורים שוחררו לאחר חקירה, ארבעה בחורים שהובאו בפני בית המשפט הורחקו למספר ימים מבני ברק.

מתוך כל העצורים, רק שלושה הועברו לידי המשטרה הצבאית והושלכו לכלא בעוון עריקות לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס. יתר בחורי "הפלג" שנעצרו בישיבה, התייצבו בלשכות הגיוס בניגוד להוראות רבותיהם ובעקבות כך לא נעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר