יסונן באינטרנט הכשר? צה"ל העלה אתר חדש למתגייס החרדי

צה"ל העלה היום לרשת אתר חדש ובו מסלולי הצבא לציבור החרדי, תשובות לשאלות נפוצות ועוד. גורם בצה"ל ל'כיכר השבת': המגזר החרדי נמצא באינטרנט. האתר קם בעקבות חוסר המודעות במגזר לאפשרויות שיש לצה"ל להציע"

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/FLASH90, עיבוד: כיכר השבת)

שנים אחרי הקמת מסלולי גיוס חרדיים, החליטו בצה"ל כי הגיע הזמן לפנות באופן ישיר אל המתגייס החרדי ובשל כך הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת haredimidf.org.il שבו ניתן מענה לכל השאלות והחששות.

במבוא של האתר נכתב כי השירות בצה"ל הנו חובה, אולם יותר מאשר הוא חובה, הוא מהווה זכות גדולה, המאפשרת לכל אחד "לתרום את חלקו במשימת הגנה על המולדת ועל המשך קיומנו בארץ ישראל".

האתר מפרט כיצד משרתים החיילים החרדים כלוחמים וכג'ובניקים: "מתוך הרצון לאפשר שמירה מלאה על אורח החיים החרדי, הקים צה"ל מסלולים ייחודיים המיועדים לחיילים מהציבור החרדי בלבד – מסלול שח"ר ומסלול נצח, ואלה מאפשרים לכל אחד ליישם את יכולותיו וכישוריו בדרך הטובה ביותר". הוסבר מדוע בחרו בצה"ל להקים פרויקטים חרדיים.

האתר נועד לאפשר למתגייס להכיר מקרוב את מאפייני שירות החרדים בצה"ל ואת המסלולים והתפקידים השונים המוצעים לו במסגרתם. "אנו בטוחים שהוא יהיה לך לעזר רב, ומקווים שתפיק ממנו את המיטב". נכתב באתר.

לכל פרויקט במסלול שח"ר ונצח יהודה וכן מסלול תומר - גבעתי החרדי שנפתח לפני חודשים ספורים ומסלול אקדמי, יש מדור נפרד באתר שבו יוכל כל אדם המיועד לשירות (מלש"ב) לבחון האם המסלול עונה על דרישותיו.

במדור "תהליך גיוס" המתגייס הפוטנציאלי יוכל לראות את ההליך מכניסתו לבסיס החרדי בתל השומר תחת פיקודו של רס"ן הרב יעקב ראשי ועד רגע גיוסו.

כך למשל, תלמיד ישיבה המגיע לבסיס יצטרך לחתום על טופס הצטרפות למסלול נצח או שח"ר. ביטול מעמדו כתלמיד ישיבה ייעשה על ידי פנייה בפקס ללשכת הגיוס או התייצבות פיזית ללשכת הגיוס באזור מגוריו. לאחר התהליך כולו יקבל המיועד לשירות ביטחון צו גיוס לביתו.

במדור האחרון "שאלות ותשובות" והלא פחות חשוב משאר המדורים מובאים למתגייס הפוטנציאלי שאלות בנושאי דת אותם שאלו רבים בטרם גיוסם. כך נמשל, כיצד נשמרת השבת בצה"ל? על כך השיבו בצה"ל "שמירת השבת בצה"ל היא בגדר פקודה. בשבת לא מתקיימת פעילות, למעט פעילות מבצעית העומדת בגדר פיקוח נפש".

כמו כן, אילו כשרויות קיימות בצבא? התשובה: "בצה"ל קיימות כשרויות רבות ביניהן, בד"ץ העדה החרדית, בד"ץ מהדרין הרב אברהם רובין, הבד"ץ בא"י מחזיקי הדת, בד"ץ בית יוסף ובד"ץ רב מחפוד. במידה ואין באפשרות צה"ל לספק בד"ץ אותו דורש החייל, יסופקו לו מזונות יבשים העומדים בכשרות או דמי כלכלה לקניית מוצרי מזון".

ומה עם הסוגיה עימה צה"ל מנסה ללכת בין הטיפות כדי לא לפגוע באוכלוסייה החרדית ובד בבד לא בזו החילונית? "במסלול נצח המיועד לצעירים רווקים, תשרת אך ורק עם גברים בבסיסים ייעודיים המותאמים לחייל החרדי. במסלול שח"ר המיועד לנשואים ולמבוגרים, תשרת בקבוצות של חיילים חרדים, במשרד נפרד ובהקפדה על הלכות הקדושה והצניעות" השיבו בצה"ל.

בשנתיים האחרונות חיילים חרדים נאלצים להתמודד עם מקרי קיצון שבהם חרדים קיצוניים תוקפים אותם בשל גיוסם. בצה"ל אומרים כי הם מתמודדים גם עם הסוגיה הזאת. "צה"ל מוקיע ומגנה כל פגיעה, פיזית או מילולית, בחיילי צה"ל באשר הם. מתוך רגישות למצבם המיוחד של חיילים מהמגזר החרדי, צה"ל מאפשר הגשת בקשה ללבוש בגדים אזרחיים מחוץ לבסיס. ניתן להגיש בקשה דרך לשכת הגיוס טרום הגיוס או דרך השלישות או מדור השח"ר ביחידה בה אתה משרת. בנוסף, הוקם בצה"ל מוקד פניות לחיילים חרדים הנותן מענה בכל שעות היממה". נכתב.

גורם בצה"ל התייחס בשיחה עם "כיכר השבת" לטענה כי האתר עשוי שלא להיות רלוונטי עבור חרדים שאינם משתמשים באינטרנט: "זה לא תפקיד צה"ל להתייחס למה חרדים עושים ומה לא. ידוע כי כיום המגזר כן נמצא באינטרנט". לדבריו, "המטרה היא להקל על המתגייס החרדי ולתת לו את המידע הדרוש לו ואת התנאים הכרוכים בגיוס לצה״ל".

לדבריו, האתר הוקם "בעקבות חוסר המודעות במגזר החרדי לאפשרויות שיש לצה"ל להציע ולשאלות שיש לבחור החרדי שלא תמיד יודע לאן לפנות ואת מי לשאול. האתר ישמש מרכז מידע למתגייס החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר