ליברמן על התפטרות שאבאס: "לתת לקין לחקור את רצח הבל"

בבוקר אחרי התפטרותו של ווילאם שאבאס ראש ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקר אירועי צוק איתן הפוליטיקאים בישראל מברכים. נתניהו: "גוף אנטי ישראלי שבינו ובין זכויות אדם אין דבר" (פוליטי)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
(מרים אלסטר - פלאש90)

הישג דיפלומטי: בבוקר שאחרי התפטרותו של פרופ' וויליאם שאבאס, ראש הוועדה שמינתה המועצה לזכויות אדם של האו"ם, בכדי לחקור את אירועי מבצע צוק איתן, בשל הטענות הישראליות כנגדו כי הוא מוטה, הפוליטיקאים הישראלים מגיבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את המועצה לזכויות אדם של האו"ם ואמר: "אחרי התפטרותו של יו״ר הוועדה שהיה מוטה נגד ישראל, צריך עכשיו לגנוז את פרסום הדו״ח שנכתב ביוזמת מועצת זכויות האדם של האו״ם שהיא גוף אנטי ישראלי שהוכיח בהחלטותיו כי אין בינו ובין זכויות אדם דבר

"זאת אותה מועצה שרק בשנת 2014 קיבלה יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד", תקף נתניהו. "חמאס, ארגוני הטרור הנוספים ומשטרי הטרור שמסביבנו, הם אלה שצריכים להיחקר ולא ישראל שפעלה גם בקיץ האחרון בהתאם לדין הבינלאומי כשהגנה על עצמה מפני פושעי המלחמה של חמאס שהשתמשו בתושבי עזה כמגן אנושי כדי לירות על אזרחי ישראל".

שר החוץ אביגדור ליברמן טען כי ההתפטרות לא תשנה את מסקנות הוועדה אותן הגדיר "מוטות מראש, בהתאם לגוף שהקים אותה שכל מטרתו היא ניגוח ופגיעה בישראל".

יחד עם זאת הוסיף ליברמן כי "מדובר בהישג נוסף לדיפלומטיה הישראלית ולפעילותם המסורה של אנשי משרד החוץ. התפטרותו של שאבאס מוכיחה שאפילו הצבועים הגדולים ביותר בגופים הבינלאומיים אינם יכולים להתעלם מכך שמינויו לחקור את ישראל היה משול למינויו של קין בכדי לחקור מי רצח את הבל".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יריב לוין אמר כי "מינויו היה פסול מראשיתו, ועם התפטרותו ראוי שהוועדה כולה תתפזר".

"זוהי הוכחה נוספת שמאמץ דיפלומטי נחוש ועמידה איתנה של הממשלה על האמת שלנו, לפיה צה"ל פעל באופן מוסרי לחלוטין אל מול פשעי המלחמה שביצע החמאס בעידוד הרשות הפלסטינית, מביאים בסופו של דבר להצלחה גם בזירה העוינת של מועצת זכויות האדם של האו"ם", אמר לוין.

סגן השר אלי בן דהן אמר: "מצדיעים לחיילים שלנו. לכל החיילים הייתה מטרה אחת: להגן על עם ישראל מפני הטרור. שום ועדה של זכויות אדם באו"ם לא יכולה לשנות את זה. ההתפטרות של שאבאס היא מעט מדי, מאוחר מדי."

יו"ר מפלגת יחד ח"כ אלי ישי אמר: "מדינת ישראל רגילה לחוסר איזון מצד האו"ם מיום הקמתה. עדת החקירה שהוקמה היא בדיחה והעובדה שתאומו של גולדסטון, מר שאבאס, הועמד בראשה, הייתה כבר ניסיון לקדם קומדיה שוברת קופות. צעדו של מר שאבאס, הוא המעשה היחיד עליו מגיע לו תשבוחות ויש לקוות כי יהווה דוגמא לכל הוועדה הבזויה הזו שצריכה לעבור מהעולם. ישראל תמשיך להגן על עצמה בכל דרך כאילו אין או"ם, כשם שהאו"ם ימשיך בצביעותו כאילו אין הוגנות".


אלוף במיל' עמוס ידלין, מועמד המחנה הציוני לכנסת אמר, כי צריך להוריד את רעיון ועדת החקירה מסדר היום. "מדובר בוועדה שנולדה בחטא על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם, ארגון ששם לו למטרה את חיילי צה"ל ומדינת ישראל. הניסיונות החמורים לגזור גזרה שווה בין מפקדי וחיילי צה״ל לבין ארגוני טרור רצחניים - נמשכים כל העת. ארגוני הטרור הם אלו שמבצעים פשעי מלחמה ואותם צריכים לחקור. ישראל מחויבת להגן על לוחמיה מכל וועדה ומכל ארגון שמנסה לפגוע בהם באמצעות אמתלות משפטיות מופרכות ושקריות".

בראיון לרשת אל-ג'אזירה, אמר שאבאס: "ישראל החליטה לתקוף את אמינותי, לא אתן לה לחבל בדוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר