מכתב מסעיר

מוהרא"ש לחסידיו: "רוצה שהנשמה תצא בדרך טבעי"

ממיטת חוליו בבית החולים במנהטן שבארה"ב, הרב אליעזר שלמה שיק - "הצדיק מיבניאל", פרסם מכתב לחסידיו בו הוא מבקש כי יתפללו לרפואתו, מכחיש את השמועות למינוי ממלא מקומו ומבהיר כי אינו מעוניין שיחברו אותו למכונת הנשמה. "אני רוצה שהנשמה שלי תצא בדרך טבעי של הקדוש ברוך הוא" (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מוהרא"ש שיק (צילום: אלי הורביץ)

ממיטת חוליו בבית החולים במנהטן שבארצות הברית, הרב אליעזר שלמה שיק - "הצדיק מיבניאל", פרסם מכתב לחסידיו בו הוא מבקש כי יתפללו לרפואתו ובמקביל הכחיש את השמועות למינוי ממלא מקומו וכן ביקש להישמע לבנותיו.

בפתח המכתב מודה הרב על התפילות לרפואתו: "אין מילים בפי להודות לכם על התפילות והפסוקי תהילים שאתם מתפללים עלי, כי רק זה יכול לעשות לי נס גם כמו שאמר רביז"ל תפילה וניסים ורפואה תלויים זה בזה, ולכן אני מאוד מאוד מעודד אתכם להמשיך להתפלל עלי".

אחרי הברכות והבקשה להתפלל לשלומו, התייחס הרב למספר נושאים בהם הדיבורים על מינוי ממלא מקומו: "דבר אחד שאני מבקש אתכם בקשה האחרונה מחיי, שהחזיקו את עצמכם ביחד, ואף אחד שלא ישתדל להתנשא על הזולת, אני לא מיניתי אף אחד לממלא מקומי, כי אתם יודעים שאני מאוד שונא שיהיה בין אנשי שלומינו פירודים וכו', ושלא יהיה אחד שמדבר בפה ובלב ומכוון אחרת".

"כל ימי מסרתי את נפשי שבהד' אמות שלנו שנקראים "היכול הקודש" על שם מה שנאמר שהצדיק בונה היכל קודש, ולכן תהלה לאל כל בתי הכנסת בכל העולם שהקמתי סניפי "היכל הקודש" אזי אני תמיד הקפדתי שלא יהיה בנינו שועלים קטנים המחבלים כרמים הרוצים לחבל את הכרם שבניתי ביזע ובדם למעלה מחמישים שנה, ולכן זה עיקר רצוני שיהיה רק אהבה בין אנשי שלומנו", הוסיף הרב.

הרב ביקש מחסידיו לעזור לו להוציא את ספריו: "כמובן שהשארתי אחריי ירושה גדולה והם "שו"ת אשר בנחל" שמסתכם כבר עד שנה הזו למעלה משבעים אלף מכתבים, ולכן אני מבקש את כל אנשי שלומינו תעזרו לי שיצא כל חלקי שו"ת "אשר בנחל" לאור העולם".

מכתבו של מוהרא"ש שיק

הרב מספר על מה שמתחולל בחדרו בבית החולים: "הבנות שלי לא זזות מהמיטה מאז שנכנסתי בבית החולים, והן עושות כל מה שאני רוצה, הן עושות את רצוני, אתם תמשיכו לעסוק בתפילה כי אין עכשיו עצה אחרת רק להתפלל".

"בעניין לדאוג לרופאים הכי מומחים בעולם, בזה מטפלות הבנות שלי, ולכן אני מבקש, שאף אחד לא יתערב ולא ייתן להן עצות", כותב הרב והוסיף, "ומכם אני מבקש שתמשיכו להתפלל עלי כל זמן שאני חי, וגם אחר כך מי שיוכל ללמוד עלי פרק משניות או יגיד קדיש זה יהיה לטובת נשמתי".

"החזיקו את עצמם ביחד ואף פעם לא להתערב בשום מחלוקת שרק יש בעולם", כותב מוהרא"ש ומוסיף ומפתיע: "אני מבקש בכל לשון של בקשה שאף אחד לא יבוא עם עצות לרופאים וכו', אני לא צריך שילבישו עלי מכונות הנשמה בשום פנים ואופן ואני נגד זה, אני רוצה שהנשמה שלי תצא בדרך טבעי של הקדוש ברוך הוא".

לסיום הוא כותב: "זכרו היטב אשר מה שתפילה פועלת שום דבר בעולם לא פועל, ועם תפילה אתם עוד תוציאו אותי מהפח הזה".

גורם בכיר בחסידות אומר ל"כיכר השבת" כי "המכתב אמין לחלוטין - נכתב אמש בחצות לפי שעון ישראל בנוכחות שלושה עדים נאמנים".

"מצבו עדיין קריטי, אבל מוהרא"ש בהכרה ושומר על קשר מפוכח ביותר עם מקורביו. אמנם באופן חלוש ביותר. הוא זקוק לרחמי שמיים מרובים ולנס גדול", מספר הגורם.

הגורם הוסיף כי "לא מדובר בצוואה אבל נראה כמו מכתב הכנה".

הציבור נקרא להתפלל לרפואתו השלימה של הרב אליעזר שלמה בן מלכה ולרפואת הרבנית יחנא שפרה בת סאסיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר