בית המשפט בארגנטינה לא קיבל את טענות אלברטו ניסמן

בית המשפט בארגנטינה סירב להתייחס לטענות של התובע היהודי אלברטו ניסמן, שנמצא מת בביתו, לאחר שהאשים את נשיאת ארגנטינה בשיתוף פעולה עם איראן (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום מסך)

שופטי בית המשפט בארגנטינה סירבו להתייחס הלילה (שלישי)' לטענות שהועלו בידי התובע היהודי אלברטו ניסמן, שנמצא מת בביתו שעות ספורות לפני שאמור היה להשתתף בדיון נגד נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה-קירשנר בגין טיוח אשמת איראן בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994.

השופטים נימקו את החלטתם, בכך שאין מספיק ראיות על מנת לדון בהאשמות בבית משפט. טרם ברור האם מדובר בהחלטה סופית וכיצד הקהילה היהודית תגיב לנוכח ההחלטה שעשויה שלא לשפוך אור על מה שאירע בפיגוע שהחריד את הקהילה לפני 20 שנה.

לפני כשבועיים נרשמה פריצת דרך בחקירת מותו של התובע שנמצא מת בביתו, כמה ימים לאחר שהאשים את נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר-פרננדס בטיוח חקירת הפיגוע. חוקרי המשטרה מצאו טביעת אצבע וטביעת רגל בדרך גישה צדדית ומוסתרת לדירתו של ניסמן, דרך המובילה לדירתו של שכנו, שוכר שאינו תושב ארגנטינה.

הפיגוע המדובר התרחש בשנת 1994, אז נכנס טרוריסט לבנוני לבניין הקהילה, ופוצץ מטען חבלה שהטמין קודם לכן במכונית תופת. הפיצוץ גרם למותם של שמונים וחמישה בני אדם ולפציעתם של מאות.

ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן.בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית בחקירה המדוברת שנמשכת שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר