סוף לאפליית הסייעות החרדיות בירושלים: "נעשה צדק"

לאחר מאבק ממושך, תופסק בקרוב האפלייה בשכרן של הסייעות העירוניות הטיפוליות באגף לחינוך חרדי בירושלים. ראוכברגר: "ההחלטה עושה צדק ויושר עם הסייעות המופלות" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לאחר מאבק שנמשך כמה חודשים, תופסק בקרוב האפלייה בשכרן של הסייעות העירוניות הטיפוליות באגף לחינוך חרדי, לעומת הסייעות העירוניות המקבילות להן בחינוך הכללי ובממ"ד.

התלונות מצד סייעות חרדיות טיפוליות העובדות באגף לחינוך חרדי בעירית ירושלים, החלו להגיע לפני כחודשיים ללשכתו של יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר. אלו קבלו על כך שמזה מספר שנים הן מופלות לרעה בשכרן לעומת הסייעות העירוניות המקבילות להן העובדות באגף מנח"י – חינוך כללי וממ"ד.

במהלך הבדיקה שביצע התברר כי בשנת 2006 הוקמה בעירייה ועדה מקצועית לבחינת דרגות הקושי של הסייעות הטיפוליות. הוועדה המליצה לקבוע מתח דרגות שכר לפי דרגות הקושי בעבודה, ובעקבות כך עודכנו תנאי שכרן של הסייעות בחינוך הכלי ובממ"ד, ואילו שכרן של הסייעות הטיפוליות המקבילות באגף לחינוך חרדי, לא העולה ונותר נמוך כשהיה.

ראוכברגר פנה במכתב לראש העירייה, ניר ברקת, וקבל על האפליה ועל חוסר השוויוניות הקיים. "מצב זה בו סייעות בעיריית ירושלים מקבלות משכורת פחותה מחברותיהן, הינו מקומם ואבסורדי לחלוטין. אין לי ספק שאינך תומך בקיפוח של הסייעות העובדות במנח"ח לעומת הסייעות המקבילות במנח"י, ולכן אני פונה אליך בזאת ומבקש לפעול בהקדם האפשרי בכל דרך להסרת החרפה הזאת מעל עירית ירושלים, ולתיקון אפליה חמורה ומשוועת זו". כתבו ראוכברגר לברקת.

"הצדק חייב להיעשות עם סייעות אלה, שחלקן עובדות כבר שנים רבות בעירייה, ורק בשל היותן עובדות במנח"ח ולא במנח"י, לא קודמו ושכרן לא עלה במקביל לשכר של העובדות במנח"י". הוסיף.

מאז התקיימו מספר דיונים, התכתבויות ופגישות בנושא זה עם לשכת ראש העיר, אגף החינוך הכללי, מנח"ח ואגף משאבי אנוש, בהם נעשו ניסיונות לתרץ ולהסביר את הפער בין השכר של הסייעות החרדיות לסייעות בחינוך הכללי ובממ"ד, אולם ראוכברגר עמד בתוקף על הדרישה לבצע השוואה בשכר ולהפסיק אחת ולתמיד את האפליה החמורה והבלתי נסבלת. יצוין, כי במהלך דיונים אלו אף התברר כי הייתה קבוצה של סייעות שכבר אושרה להם דרגת השכר הגבוהה לפני כ-4 שנים, אולם בפועל ההחלטה לא בוצעה ושכרן נותר נמוך כשהיה.

בימים אלו הודיע מנהל מינהל משאבי אנוש, חיים גבאי, במכתב לראוכברגר, כי העירייה תחל בהליך של השוואת שכרן של הסייעות הטיפוליות העירוניות העובדות באגף לחינוך חרדי. על פי ההחלטה, קבוצת הסייעות שכבר אושרה בעבר לקבלת העלאה בשכר, יקבלו את העלאה רטרואקטיבית כשנתיים אחורה, ואילו יתר הסייעות יובאו בהקדם לפני וועדה שתאשר עבורם את דרגת הקושי בעבודה, ובהתאמה את דרגת השכר הגבוה המקביל למה שמקבלות הסייעות בחינוך הכללי ובממ"ד.

ראוכברגר שהביע סיפוק מהחלטת העירייה, אמר ל"כיכר השבת" כי "סוף סוף יושם קץ לאפליה של הסייעות החרדיות. החלטה זו עושה צדק ויושר עם הסייעות החרדיות שכל עוונם היה שהן חרדיות, ולכן עד היום לא קיבלו שכר גבוה כפי שמגיע להן, בדומה למה שקיבלו המקבילות שלהן בחינוך הכללי ובממ"ד. אני מתכוון לעקוב ולראות שהודעת העירייה אכן תבוצע בפועל, והסייעות יראו בחשבון הבנק שלהן את התוספת בשכר המגיעה להם בדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר