הגרי"ג אדלשטיין:

"אלימות זה ידי עשו, צריך להתפלל שיחזרו בתשובה"

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין התייחס בשיחה לתלמידיו למהומות האחרונות בישיבה, וקרא להם להתחזק "כדי שלא לקבל את השפעת הסובבים. הרב הוסיף: "עמדנו בכל הנסיונות, והיו הרבה. אהבת חסד זה להתפלל גם עליהם שיחזרו בתשובה. כמו שרבי מאיר התפלל על הבריונים שעשו לו צרות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תמונות: בעריש פילמר, ארכיון כיכר השבת. וידאו: ישראל כהן)

המהומות בישיבת פוניבז': בשיחה מיוחדת שמסר הערב (שלישי) לתלמידיו, התייחס לראשונה ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין למהומות האחרונות בישיבה, ואמר לתלמידים כי "עמדנו בכל הניסיונות שהיו, והיו הרבה".

מדברי הרב בשיחה: "צריך להתחזק כדי שלא לקבל השפעה מהסובבים, אמנם יש קשיים וקשה ללמוד, אבל התורה נקנית רק על ידי יסורים, ואז זה מוסיף עולם הבא. הש"ך חיבר את הש"ך בגזירות ת"ח ות"ת, כשהיה באימת מוות - רק אז הצליח לחבר את החיבור החשוב וזה".

הגרי"ג קרא להתפלל על בריוני הגבעה בכדי שיחזרו בתשובה: "אהבת חסד זה להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה. כמו שרבי מאיר התפלל על הבריונים שעשו לו צרות בשכנותו שיחזרו בתשובה, כי לכל יהודי יש נקודה יהודית ויש לקוות שיחזור בתשובה. צריך לדעת שאלימות זה ידי עשיו".

"צריך לדעת שכשיש קול יעקב אז 'ידי עשיו' לא שולט ואין אלימות נגדינו. עמדנו בכל הנסיונות בישיבה והיו הרבה, על ידי אהבת חסד, זכינו להצלחה גדולה מעל לדרך הטבע, נסים גלויים, הבחורים שקועים כל הזמן בתורה, עמלי תורה. יש דרגה של אלו שאינם משיבים ועונים".

"אנחנו מבקשים רחמים בתפילה "השיבנו" שיחזרו בתשובה, גם עלינו וגם על האחרים, ואז תגיע הגאולה השלימה, בצורת "אחישנה" ומה שנוסיף יותר זכויות נראה לניסים גלויים יותר ממה שהיה במצרים. וזה אנו מחכים ותן חלקינו בתורתך. במהרה בימינו. רק ע״י לימוד תורה אפשר להתרחק מכל הקשיים והרעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר