כרזות אנטישמיות בארגנטינה: "יהודי טוב הוא יהודי מת"

אמש הופצו בבואנוס איירס בארגנטינה, כרזות אנטישמיות בהן נכתב: "יהודי טוב הוא יהודי מת והיהודי הטוב הוא אלברטו ניסמן". במקביל, נמצאה טיוטת צו מעצר שהכין לנשיאה (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(מתוך YNET)

אנטישמיות בארגנטינה: אמש (שלישי) הופצו ברחבי השכונה היהודית בבואנוס אייריס, כרזות אנטישמיות, הנושאות את המשפט: "יהודי טוב הוא יהודי מת, והיהודי הטוב הוא ניסמן", בהתכוונם למות התובע היהודי אלברטו ניסמן.

ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה DAIA מסר: "אנו מגנים את התוכן האנטישמי הברור של הכרזות, כמו גם את ההסתה לאלימות וקוראים לרשויות לחקור את המקרה ולאתר את האחראים והמוחות שעמדו מאחוריו".

בתוך כך דווח אתמול בניו יורק טיימס, כי במהלך חיפוש בביתו של ניסמן, שחקר את הפיגוע בקהילה היהודית בבואנוס איירס שאירע ב-1994, מצאו החוקרים טיוטת צו מעצר שהכין לנשיאת המדינה כריסטינה פרננדס דה-קירשנר, שהואשמה על ידו בטיוח חקירת הפיגוע.

טיוטת המעצר נכתבה כמה חודשים לפני מותו ולא הפכה לצו רשמי, אך יכולה להמחיש עד כמה היה נחוש התובע להעמיד לדין את הנשיאה שלטענתו רק חיבלה בניסיון להביא לחקר האמת מה אירע בפיגוע האכזרי והמתועב שזעזע את הקהילה היהודית.

בטיוטת המעצר בת ה-26 שעמודים שנמצאה באשפה בדירתו, ביקש התובע גם את מעצרו של שר החוץ של ארגנטינה הקטור טימרמן.

במקביל, השופט אריאל ליג'ו אותו בחר התובע לדון בתיק, הודיע כי לא ייקח על עצמו את המשך חקירת הפרשה וזאת בשל "סיבות טכניות" כלשונו. לטענתו, האשמות החדשות בפרשה אינן קשורות לתחומו ולכן הוא לא רואה לנכון לעסוק בכך.

ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן.בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית בחקירה המדוברת שנמשכת שנים רבות.

לפני כשבועיים נרשמה פריצת דרך בחקירת מותו של התובע שנמצא מת בביתו, כמה ימים לאחר שהאשים את נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר-פרננדס בטיוח חקירת הפיגוע. חוקרי המשטרה מצאו טביעת אצבע וטביעת רגל בדרך גישה צדדית ומוסתרת לדירתו של ניסמן, דרך המובילה לדירתו של שכנו, שוכר שאינו תושב ארגנטינה.

הפיגוע המדובר התרחש בשנת 1994, אז נכנס טרוריסט לבנוני לבניין הקהילה, ופוצץ מטען חבלה שהטמין קודם לכן במכונית תופת. הפיצוץ גרם למותם של שמונים וחמישה בני אדם ולפציעתם של מאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר