מרן הרב שטיינמן: הקמת מסגרות לימודי חול יהרסו את כל ארץ ישראל

בימים האחרונים שב מרן הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן על עמדתו הנחרצת נגד הקמת מסגרות לימוד הכוללות לימודי חול ואמר כי מסגרות כאלו יהרסו את כל ארץ ישראל (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

בימים האחרונים שב מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן על עמדתו הנחרצת נגד הקמת מסגרות לימוד הכוללות לימודי חול ואמר כי מסגרות כאלו יהרסו את כל ארץ ישראל.

הרב משה יהודה שניידר, החברותא של ראש הישיבה, מספר כי מאחר ונתרבתה שנאת ישראל בעולם, ומחמת זה הרבה מבני הגולה במדינות אירופה עולים לארץ ישראל - שלא בהוראת הגראי"ל, באים מפעם לפעם תלמידי חכמים חשובים לשאול אם לא כדאי להקים להם בארץ ישראל מסגרות דוגמת המוסדות שיש בצרפת, עם לימודי חול, כדי שלא יסחפו ללמוד במקומות גרועים יותר.

החברותא מציין כי "כבר פעמים אין ספור השיב מרן ראש הישיבה בנחרצות: 'שאין להקים מסגרות כאלו בארץ ישראל'".

"אך בימים אלו", מוסיף הרב שניידר לספר, "הוסיף משפט נוקב בענין זה, ואמר: 'אם יקימו מסגרות כאלו כאן בארץ, זה יהרוס את כל ארץ ישראל...'".

כמו כן מספר הרב שניידר על האבל הכבד בעקבות הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי שלום בן ציון פלמן זצ"ל, אשר עם כל גדלותו המופלגת היה מצניע את עצמו באופן נדיר ביותר, כידוע לכל מכיריו ושומעי לקחו. ומספר כי ידוע עד כמה העריכו וחיבבו ראש הישיבה למאד, וזכה גם כן במשך עשרות בשנים להרצות את קושיותיו וספיקותיו לפניו והביא את הדברים בספריו ובשיעוריו תמידין כסדרן, ומספרים בניו החשובים שבימים האחרונים לפני הסתלקותו דיבר על כך שמשתוקק להיכנס אצל מרן ראש הישיבה, אך משמים לא איסתייעא מילתא, וכנראה לב יודע...

וכשסיפרו למרן על דביקותו המופלגת במסכת ביצה, שהיה חוזר עליה תמיד, כדי שתהיה לו מסכת אחת שמורה בידו כמובא בשם הגר"א, התפעל מזה ואמר "אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו".

עוד מספר הרב שניידר כי ‫לשמחת סיום מסכת יבמות בדף היומי, מתייחס ראש הישיבה בהערכה גדולה מאד לכל מי שהצליח "לשרוד" את כל המסכת הקשה ואף התקיימו בימים אלו כמה סיומים בבית ראש הישיבה ובהשתתפותו.

"אחד מהם הסיום של הצורבים היקרים מבני הישיבה "ארחות תורה" שחוטפים מהזמן הקצר שבבין הסדרים, לקביעות לימוד דף דבר יום ביומו, ובאו אצל מרן הגראי"ל ביחד עם הגאון המופלג רבי איתמר גרבוז ושמח עמם ושר עמהם לאחר הסיום את השיר האהוב עליו - לאחרונה בפרט, אשרי מי שגדל בתורה וכו' ועושה נחת רוח ליוצרו... ועודד את הלימוד הזה שחוטפים בזה עוד ידיעות ומושגים בתורה הק' הרחבה מיני ים", מספר הרב שניידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר