אבל בברסלב

ברוך דיין האמת: הרב אליעזר שלמה שיק זצ"ל

אבל כבד בחסידות ברסלב: לאחר שאמש חלה הידרדרות חמורה במצבו של הצדיק מיבניאל, הרב אליעזר שלמה שיק, ובני המשפחה נקראו אל חדרו בבית החולים במנהטן, חלה הבוקר הידרדרות נוספת במצבו ולאחר זמן קצר הגיעה הידיעה המרה על הסתלקותו לבית גנזי מרומים • ההלוויה תיערך ביום ראשון ביבניאל (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליעזר שלמה שיק זצ"ל (צילום ארכיון: אלי הורביץ)

ברוך דיין האמת: קהילת ברסלב ביבניאל אבלה מפטירתו של האדמו"ר הרב אליעזר שיק זצ"ל המכונה "הצדיק מיבניאל", שנפטר הבוקר (שישי) בבית החולים במנהטן לאחר שאושפז לפני כשבועיים בעקבות הסתבכות רפואית בדמו.

אמש סמוך לחצות חלה הידרדרות חמורה במצבו ובני משפחתו הוזעקו סמוך למיטתו שם אמרו פרקי תהילים בעוד הרופאים מנסים להציל את חייו אך הבוקר חלה הידרדרות נוספת במצבו של הרב ולאחר זמן קצר הגיעה הידיעה על הסתלקותו לבית גנזי מרומים.

לפני כשלוש שנים קיבל הרב התקף לב חמור ובשל כך עבר ניתוח לב פתוח. לאחר תקופת שיקום קצרה הוא שב לתפקד. בשבועיים האחרונים חלה כאמור הידרדרות משמעותית נוספת במצבו וזאת כאשר הרב התלונן בפני בני משפחתו על כאבים עזים ובשל כך פונה לבית החולים במנהטן שם אושפז עד הבוקר כשהשיב את נשמתו לבוראה.

התפילות בבית המדרש של החסידות, אמש

במכתב שפורסם לפני כיומיים ביקש הרב מחסידיו כי הוא רוצה להיטמן בבית העלמין ביבניאל ולכן ארונו יגיע ארצה ככל הנראה ביום ראשון וכמה שעות לאחר מכן תתקיים מסע הלווייתו בבית המדרש הגדול ביבניאל.

חסידיו הרבים שהתפללו לאורך כל הלילה בבית מדרשו קיבלו את הבשורה באופן קשה ומסרבים להאמין כי מורם ורבם אותו הגדירו "האב הרוחני" הלך לעולמו.

"אבא, יהיה קשה לנו בלעדיך", זעק אחד מחסידיו בעת הישמע הבשורה המרה. "היית לנו רב ומורה דרך לכל צעד שעשינו" הוסיף.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר אחד מחסידיו כי "כל אדם בחסידות היה מתייעץ עם הצדיק בכל נושא, אם זה בנושא חתונה או בנושא חינוך הילדים וכעת לא יהיה לנו את מי לשאול. למרות חוליו ומצבו הקריטי לא האמנו עד לרגע האחרון כי הוא ישיב את נשמתו לבוראו".

בימים האחרונים התבטא האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה בפני חסידיו: "המוהרא"ש הוא כלליות נשמות ישראל. כמו שהקדוש ברוך הוא הציל אותו בפעם הראשונה כשעבר אירועי לב לפני שלוש שנים כך ייצא מזה גם בפעם הזו. מה שצריכים לעשות זה להתפלל ולקבל קבלות טובות".

הרב נולד בישראל בכ"א באייר הת"ש, לרב מנחם זאב ומלכה שיק. בילדותו למד בתלמוד תורה "עץ חיים". כמה שנים לאחר מכן עבר יחד עם משפחתו להתגורר בארצות הברית שם למד בשיבתו של האדמו"ר מקאשוי ולאחר מכן שב ארצה ולמד בישיבת "תפארת ירושלים".

בשנת תשכ"ב נישא לבתו של הרב אשר ישעיה הלוי רוטנברג ואת חופתו ערך ראש הישיבה הרב משה פיינשטיין.. שנתיים לאחר נישואיו חלה התפנית בחייו כאשר רבים פקדו את ביתו ומאז הפך לרבם של לא מעט מחסידי ברסלב.

הרב הקים בשנת תשל"ז את בית המדרש "היכל קודש - חסידי ברסלב" בשדרה התשיעית בבורו פארק ומשנת תש"מ החל להגיע לישראל מידי כמה שבועות ולאחר זמן מה הקים בית מדרש נוסף בצפת ולאחר מכן בשנת תשמ"ו התיישב עם חסידיו ביבניאל שבגליל התחתון.

לפני כשלוש שנים חנך הרב את בית המדרש הגדול של החסידות. לחסידות המונה מאות בני אדם ישנם מספר בתי מדרש ברחבי הארץ, בין היתר בבני ברק, אשדוד, בת ים, נתיבות ובאר שבע.

בארצות הברית, מקום מגוריו העיקרי של הרב, יש לחסידות בתי מדרש במונורו, בורו פארק, מונסי ובוויליאמסבורג שם הקימו חסידיו לפני ארבע שנים את "מרכז חסידי ברסלב" שבו יש בית מדרש, בית ספר לבנות, תלמוד תורה וכן בית דפוס להדפסת מאות ספריו של הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר