שבועון 'כפר חב"ד': הגאב"ד שופך אור על הקשרים עם חב"ד

שיחת היום בחוגי העדה החרדית, היא השיחה המיוחדת והנדירה עם גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס שליט"א, המתפרסמת בשבועון 'כפר חב"ד'. תמונת הגאב"ד התפרסמה על שער השבועון, תחת הכותרת 'התוועדות עם הגאב"ד'

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הגאב"ד מקבל דולר לצדקה מהרבי מחב"ד (מתוך הספר 'תפארת יעקב')

שיחת היום בחוגי העדה החרדית, היא השיחה המיוחדת והנדירה עם גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס שליט"א, המתפרסמת בשבועון 'כפר חב"ד'. תמונת הגאב"ד התפרסמה על שער השבועון, תחת הכותרת 'התוועדות עם הגאב"ד'.

הגאב"ד, המתנזר מכל קשר עם התקשורת, קיבל את שניאור-זלמן ובר במעונו ביום יו"ד שבט, המצוין בחסידות חב"ד כיום בו קיבל על עצמו הרבי מליובאוויטש זצוק"ל את הנשיאות.

"כשישבנו מולו חשנו תחושה מרוממת של מעין התוועדות חסידית, כאשר האצילות הטהורה מלווה כל מילה היוצאת מפיו", תיאר הסופר בפתח הכתב, "הגאב"ד, כך מסתבר, קיבל במשך השנים כמה אגרות קודש מהרבי ('בעניינים פרטיים"), ביקר בהיכל קודשו

כמה פעמים והוא מספר בערגה ובהתרגשות גדולה במיוחד על הפעם האחרונה. אז זכה לקבל מהרבי ברכה: 'יאריך ימים על ממלכתו', כשעיניו הקדושות של הרבי צופות למרחקים, ליום שבו יעלה לכהן פאר כגאב"ד ירושלים.

היה זה ביום ראשון כ"ו אדר ראשון תשנ"ב, בעת 'חלוקת הדולרים – שליחות־מצוה לצדקה' האחרונה לעת־עתה. באותה תקופה הרב וייס שליט"א שהה בארה"ב כחצי שנה עקב מצב הבריאות של זוגתו הרבנית, וכאשר בא אל הרבי, נתקבל בכבוד מיוחד. בעוד שלכל אחד ואחד הרבי נתן, בדרך כלל, דולר אחד, לרב וייס הרבי העניק שלושה דולרים: אחד – עבורו, השני – עבור המשפחה, והשלישי – עבור רבנותו, ובירכו: "יאריך ימים על ממלכתו".

בשנת תשכ"ז נקרא הגה"צ רבי טוביה וייס שליט"א לכהן פאר כר"מ בישיבת וילערייק באנטוורפן ולאחר כחמש שנים נתעלה לשבת

כרב ודיין באנטוורפן ומאז ועד שנת תשס"ג, עת עלה לארץ הקודש, לכהן כגאב"ד העדה החרדית, התגורר בעיר.

במהלך השיחה, הרב וייס סיפר על מאורע מדהים שבו ראה רוח־הקודש בגלוי אצל הרבי. הסיפור התרחש בתקופת מגוריו באנטוורפן:

באחת השבתות התארח בעיירה בסקווירא שבארה''ב, לקראת פרידתו מהמקום סיפר הרב ווייס על התרשמותו מהקהילה החסידית התוססת במקום כאשר הוא מתבטא ואומר: ''הרגשתי ממש כמו בארץ ישראל''.

למחרת, כשהגיע אל הרבי ב'חלוקת הדולרים לצדקה', הרבי פונה אליו בשאלה: ''האם הגעתם מארץ ישראל? ...''

השיחה עם הגאב"ד, שופכת אור לראשונה על קשריו עם הרבי מליובאוויטש ועם חסידות חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר