פרסום ראשון

רבנים בירושלים נגד הספורטק: "פרצה חמורה"

רבנים בכירים בירושלים בהם הגר"י אזרחי, יוצאים במכתב חריף נגד התכניות לבניית 'ספורטק' באזור שכונות הצפון בעיר: "חילול שבת קודש המוני ופריצות חס ושלום" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מחריף מאבקם של תושבי שכונות הצפון בירושלים כנגד תוכנית העירייה להקמת מרכז ספורט נופש בילוי ופנאי במרכז השכונות, דבר שלשיטתם "עשוי לשנות את צביון האזור" לשיטתם, רבנים בכירים בירושלים חתמו על מכתב כנגד המהלך.

על המכתב חתומים רבנים רבים בהם הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הגאון רבי בן ציון מוצפי, הגאון הרב אליהו אבא שאול, ראש ישיבת אור לציון ורב שכונות הצפון בירושלים, הגאון הרב שלמה ניימן רב שכונת רמות והגאון הרב נפתלי קופשיץ, רב בית המדרש וקהילת חניכי הישיבות רוממה.

בפתח המכתב נכתב: "נחרדנו לשמוע בצער ובתדהמה על התכניות המקודמות בימים אלו להקמת "ספורטק- עמק הארזים", בלב ליבו של צפון מערב העיר ירושלים עיה"ק תובב"א, כאשר השכונות המקיפות אזור זה רוממה, שכונות הצפון, סנהדריה, רמת שלמה ורמות הינם שומרי תורה ומצוות מובהקות, מסולתה ומשמנה של היהדות החרדית בארה"ק".

הרבנים כתבו כי "תכנית זו של מתחם ספורט ענק המיועדת לכלל האוכלוסייה הינה פרצה חמורה ותקדים לחילול שבת קודש המוני ופריצות ח"ו באזור זה. כמו-כן בכוחו של מרכז ספורט זה, לשנות את צביונו המיוחד של האזור כולו, להשפיע בכך על צביון פרויקטים חדשים המתוכננים להיבנות על יד, ואף על אופיו של אזור התעשייה הר-חוצבים הסמוך ולגרום לחיכוך מיותר בין סוגי אוכלוסיות השונים במהותם וליצור מתיחות מיותרת".

לטענתם "ישנה תוכנית לאכלס באזור זה מאות משפחות של אנשי כוחות הביטחון, בתוככי השכונות החרדיות דווקא".

בשל כך כותבים הרבנים, "אנו מוחים בכל תוקף על רעיונות אלו ואחרים שמטרתם לפגוע בציבור שומרי התורה והמצוות ולשנות את אופיו המיוחד של אזור השכונות הקדושות המתנוססות לתפארה בתוככי ירושלים עיר קדשינו. אנא, עשו ככל אשר לאל ידכם למנוע פרצות אלו והדומים להם, ואדרבה יש להוסיף ולהרבות ככל שניתן שטחי ציבור לענות על הצרכים המרובים של תושבי שכונות אלו".

"הציבור החרדי בשכונות צפון מערב ירושלים, הולך להיאבק על צביון האזור לאחר התברר כי גורמים מקדמים פיתוח של מיזם ענק ממדים של מרכז ספורט בלב ליבם של השכונות מה שיביא לחילולי שבת, פריצות ותנועה שתשנה את האזור", אמר חרדי תושב האזור ל"כיכר השבת".

"בנייתו עלולה לשנות גם את המתרחש באזור התעשייה 'הר חוצבים' שלהערכתנו עלול להיות מושפע מכך. הם אולי גם ירצו לפתוח את שעריהם בשבת ומכך אנחנו חוששים".

"אנחנו מתכננים מאבק ציבורי חסר תקדים" כך לדבריו, "עד להורדת הרעיון מסדר היום. אנחנו עדיין לא יודעים כיצד ניאבק אבל הכול פתוח על השולחן. אנחנו לא יודעים להיכן זה יגיע, אך אנחנו מוכנים למאבק ארוך וקשה".

לקראת סיום, הבהיר הפעיל החרדי את דרישות התושבים המוחים: "באזור השטח המדובר ישנה מצוקה חמורה של שטחי ציבור למגזר החרדי ואם כבר ישנה כוונה לפתח את המקום, יש לעשותו מותאם לאוכלוסייה החרדית המתגוררת באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר